احمدرضا دالوند درگذشت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، احمدرضا دالوند، گرافیست مشهور بامداد امروز 19 آذرماه در منزلش درگذشت.

احمدرضا دالوند درگذشت

به گزارش ، احمدرضا دالوند از هنرمندان گرافیست و اهالی رسانه که چندی پیش به دلیل عفونت از ناحیه پا بر اثر بیماری دیابت Diabetes در بیمارستان بستری شده بود و تحت عمل جراحی نهاده شد، ساعت 2 بامداد امروز در منزلش دار فانی را وداع گفت.

دالوند از برجسته ترین شاگردان مرتضی ممیز، هانیبال الخاص و صادق بریرانی بود که از نخستین تصویرگران رسانه ای بعد از انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

دالوند از نگاه دیگران

- مسعود خیام (نویسنده) دربارهٔ تصویرسازی های دالوند و همکاری در ماهنامه آدینه در دهه 60 در بروشور گالری سیحون چنین می نویسد: اکنون ما هر دو از آدینه بیرون آمده ایم. مقالات تو، خوانده شد یا نشد، تاریخ مصرف خود را داشت و تمام شد. ایلوستراسیون های دالوند اما، با خلاصی از شر داستان، مفاهیم هنری خود را یافته و زندگی مستقل خود را شروع نموده است.

- علی اصغر قره باغی (نویسنده، مترجم و منتقد هنر) در ماهنامه گلستانه (شماره 22-23 آبان و آذر 1379) در مقاله ای تحت عنوان تک گفتاری های رندانه دربارهٔ احمدرضا دالوند می نویسد: دالوند یک جا طراح و نقاش است و جای دیگر گرافیست و تصویرساز. یکجا معمارصدا و گفتار است و جایی دیگر تصویرنماینده بازتاب های فلسفی و باز… و در ادامه می افزاید: اکثر طرح های دالوند، به سبب ماهیت پرتوانی که دارند مستقل از ادبیات جلوه می نمایند، در نهایت شکل قرائتی فردی از یک متن را دارند و آن قدر قائم به ذات هستند که بدون تاریخ مصرف در یک نگارخانه به عنوان آثارهنری مستقل به تماشا گذاشته شوند. برخی از اقدامات و فعالیت های احمدرضا دالوند عبارتند از:

فعالیت های بین المللی:

- سال 1992، طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا.

-طراح ممتاز سمپوزیوم بین المللی طراحی ژاپن / 1989. طراح برگزیده روزنامه یومییوری شیمبون / ژاپن - 1990

- همکاری با مجله ویتی ورلد آمریکا به عنوان طراح1988-1989

فعالیت های داخلی:

-دالوند سال ها در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها و برخی دانشگاه های کشور تدریس نموده است.

- در مراکز متعدد فرهنگی به برپایی دوره های آموزش پیشرفته زیبایی شناسی مانند سلسله درس های -چشم متفکر - در فرهنگستان هنر و همچنین در سایر مراکزهنری و فرهنگی فعال بود.

- برپایی ورک شاپ های تخصصی اقتصاد هنر، آنالیز های تخصصی در موضوعات متنوع هنر، و …

آرم ها و لوگو ها:

آرم مؤسسه اعتباری توسعه - آرم نشر ثالث - نشر نکته - نشر برتر، نشر شهریار و …

لوگوها: ماهنامه گلستانه/ ماهنامه مدیریت ارتباطات / ماهنامه وب/ روزنامه وقایع اتفاقیه (دوره نخست) / روزنامه حیات نو/ روزنامه اقتصاد پویا/ روزنامه شهروند/ هفته نامه آتیه/ هفته نامه جوان / و …

- همچنین طراح صفحات بی شماری در روزنامه ها و ماهنامه های متعدد در طی بیش از 25 سال گذشته بوده است.

- احمدرضا دالوند در سه دهه گذشته با نشریات متعددی به تناوب به عنوان تصویرگر، مدیر هنری، نویسنده، و گاه به عنوان سردبیر همکاری داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احمدرضا دالوند درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدرضا دالوند درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید