ارسال لایحه تکمیلی شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، وکیل پرونده دفاع از فدراسیون جودوی ایران از ارسال لایحه تکمیلی شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو به دادگاه حکمیت ورزش(CAS) خبر داد.

ارسال لایحه تکمیلی شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو

امیر ساعد وکیل در گفت وگو با وبلاگ پر زرق و برق با یادآوری این که 28 شهریور سال جاری بود که کمیسیون بدوی انضباطی فدراسیون بین المللی جودو طی نامه ای به فدراسیون جودوی ایران خاطرنشان کرد که این فدراسیون از کلیه فعالیت های اداری و اجتماعی و شرکت در مسابقات بین المللی تحت نظر فدراسیون جهانی معلق شده و امکان حضور در هیچ یک از مسابقات بین المللی را ندارد خاطرنشان کرد: طی جوابیه ای توسط فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی با مسئولان ذی ربط و با هدف اعتراض به تصمیم کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی، شکایتی تنظیم شد.

وی افزود: انتظار می رود طی روزهای آینده نتیجه مرجع تجدید نظر انضباطی فدراسیون جهانی جودو اعلام شود.

وی اظهار کرد: پس از جمع بندی کارشناسان این تصمیم قطعیت پیدا کرد که با توجه به محدودیت زمانی برای ثبت اعتراض فدراسیون جودوی ایران در دادگاه بین المللی ورزش و احتمال از بین رفتن حقوق و منافع طرف ایرانی حتما از اقدام فدراسیون جهانی جودو شکایت شود.

وکیل خاطرنشان کرد: در نتیجه با همراهی رئیس محترم فدراسیون جودو آقای آرش میر اسماعیلی مسئولیت دفاع حقوقی پرونده بر عهده اینجانب قرار گرفت و بر اساس مقررات دادرسی در دادگاه حکمیت ورزش که در لوزان سوئیس مستقر است شکایت مقدماتی در تاریخ 98/7/16 ثبت شد و اعلام گشت و ظرف 10 روز لایحه تکمیلی فدراسیون جودوی ایران در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز لایحه تکمیلی از طرف فدراسیون جودو برای این دادگاه ارسال شد افزود: این لایحه تکمیلی که حجمی بیش از 50 برگ دارد اساس استدلالات و دفاعیات خود را بر اولا شتابزدگی فدراسیون بین المللی جودو در اتخاذ تصمیم انضباطی علیه فدراسیون ایران که مغایر با اصول حاکم بر عملکرد فدراسیون های بین المللی ورزشی است می گذارد، ثانیاً با توجه به رویه قبلی فدراسیون جهانی جودو مفاد اساسنامه این فدراسیون و مقررات مربوط به تشکیلات فدراسیون جهانی جودو موارد متعددی از قصور مسئولان فدراسیون جهانی دیده می شود. حتی اقدامات مقامات فدراسیون جهانی و موضع گیری آن ها این شائبه را مطرح می کند که از اصول بی طرفی در ورزش خارج شده اند.

این وکیل دادگستری با بیان این که با لحاظ این موارد و نکات حقوقی دیگری که از مفاد منشور المپیک، منشور اخلاقی فدراسیون جهانی جودو و المپیک و سایر مقررات بین المللی حاکم بر حقوق ورزشی، دفاعیات فدراسیون جودو ارائه گشت گفت: با توجه به اعلام دادگاه بین المللی ورزشی تاکنون اعتراضی از طرف فدراسیون جهانی در خصوص ادامه روند رسیدگی به این پرونده به زبان انگلیسی ثبت نشده است؛ لذا باید منتظر باشیم تا بر اساس مقررات دادرسی فدراسیون جهانی جودو در ظرف 20 روز از تاریخ وصول لایحه فدراسیون جهانی دفاعیات خود را در دادگاه بین المللی ورزش به ثبت برساند و متعاقباً ادامه جریان رسیدگی دنبال خواهد شد.

وکیل خاطرنشان کرد: این اقدام حقوقی به منظور دفاع از خانواده 60 هزار نفری جودوی ایران و حتی به تعبیری کل جامعه ورزش ایران اجرا شده است تا همچنان جوانان ورزشکاران و قهرمانان کشور چشم انداز روشنی برای خود جهت حضور در میدان های مختلف ورزشی را داشته باشند.

وی در انتها گفت: ضروری می دانم علاوه بر این اقدام حقوقی ظرفیت های دیپلماسی ورزشی نیز با جدیت فعال شده و بدون تردید هر زمان که امکان هرگونه تعامل بین فدراسیون جهانی جودو و فدراسیون ایران فراهم شد این اتفاق زمینه ساز از سرگیری حضور جودوکاران قهرمان کشور در رقابت های بین المللی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارسال لایحه تکمیلی شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال لایحه تکمیلی شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید