استقلال و پرسپولیس در تونل وحشت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مادامی که سرخابی ها وارد بورس نشوند و سود ده نباشد واگذاری آن ها ممکن نخواهد بود.

استقلال و پرسپولیس در تونل وحشت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق ،حمیدرضا عرب، اجرای طرح واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی نیازمند ایجاد مقدماتی است که باید از همین حالا کلید بخورد و دوباشگاه بزرگ پایتخت در مسیر درست انتقال به بخش خصوصی قرار بگیرند. اگر منظور تصمیم گیران این دوباشگاه از واگذاری سپردن مسئولیت های مالی این دو باشگاه به شرکت یا ارگانی خاص است که اساسا نمی گردد اسمش را خصوصی سازی گذاشت اما اگر به واقع متولیان این دوباشگاه برای انتقال امتیاز استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی مصرند باید زیرساخت های واگذاری را فراهم نمایند.

پیش از این که دوباره وزیرورزش وجوانان درباره واگذاری امتیازسرخابی ها به بخش خصوصی حرف بزند، به یاد می آوریم که 4 سال پیش نیز وزیر وقت در این راستا کمیته ای را معرفی کرد و امیرضا خادم مسئول انتقال امتیاز این دوباشگاه به بخش خصوصی لقب گرفت اما پروژه خیلی زود به بن بست خورد؛ به این دلیل که اساسا استقلال و پرسپولیس نمی توانستند سودی برای مالکان آتی خود داشته باشند و شاید تصمیم گیران وقت نیز به سبب همین فراهم نبودن زیرساخت ها و ترس از ورشکسته شدن مالکان آتی این دوباشگاه بود که قید واگذاری را زدند و اعلام کردند که این دوباشگاه با حمایت شرکت های ارتباطات و البته زیر نظر وزارت ورزش به راه خود ادامه می دهند.

یکی از عمده دلایلی که باعث برخوردن پروژه واگذاری شده سود ده نبودن این دوباشگاه بود. وضعیتی که امروز هم تداوم دارد. تکرار مکررات است اما تا زمانیکه این دوباشگاه حق پخش تلوزیونی خود را به صورت تمام وکمال دریافت ننمایند هیچ شرکت یا شخصی حاضر به خرید امتیاز سرخابی ها نخواهد بود. مضاف برآن کارشناسان اقتصادی در بار اول که ماجرای واگذاری کلید خورد بارها اعلام کردند که این دوباشگاه ابتدا باید وارد فرابورس و بعد بورس شوند و تراز مالی شان برای همه روشن گردد تا اگر شخص یا شرکت و ارگانی برای خرید این دوباشگاه اقدام کرد از سود ده بودن آن اطمینان حاصل کند.

علاوه برآن، چنانچه امتیاز استقلال و پرسپولیس به عنوان سهامی عام در بورس عرضه گردد آنگاه پای مشارکت مردمی نیز به میان خواهد آمد و بسیاری از ابهام های مالی این دوباشگاه رفع خواهد شد اما تا به امروز هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نشده و درعین حال شاهدیم که متولیان ورزش ایران از عزم جزم خود برای واگذاری دوباشگاه پرده برمی دارند. بدون شک مادامی که این زیرساخت ها فراهم نباشد استقلال و پرسپولیس هرگزخصوصی نخواهد شد و نباید واگذاری بخشی از امتیاز این دوباشگاه به شرکت یا ارگانی خاص را در نفس عمل، خصوصی سازی دانست چراکه تعریف خصوصی درنگاه کلی انتقال بی قید شرط و مهم تراز آن سوددهی باشگاه ها است که هم استقلال و هم پرسپولیس از این ویژگی بزرگ محرومند.

1

منبع: ایران ورزشی

به "استقلال و پرسپولیس در تونل وحشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس در تونل وحشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید