انجام 7200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، محمودرضا نیازی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حدود 1030 محصول شامل پتروشیمی، ساختمانی، صنایع شیمیایی، ساختمانی، برق، غذایی و... در استان کرمانشاه پروانه استاندارد دارند که از این تعداد 510 مورد مربوط به صنایع غذایی است.

انجام 7200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه

وی اضافه کرد: بیش از 750 بازدید سرزده از کارخانه ها و 650 مورد نمونه برداری انجام شده که این نمونه ها در آزمایشگاه های ما ارزیابی می شوند تا از سلامت آن مطمئن شویم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: 7200 مورد بازرسی در سطح واحدهای صنفی استان در 6 ماهه سال جاری انجام شده که از این تعداد بیش از 4000 بازرسی از صنایع غذایی، 750 بازرسی مربوط به صنایع الکترونیکی و خودرو و مابقی در سایر بخش ها بوده است و در این راستا 2230 قلم کالا در سطح استان به دلیل فقدان آرم استاندارد و یا جعل آرم جمع آوری شده است.

نیازی ادامه داد : 18 واحد شارژ سلیندر گاز در استان داریم که از ابتدای سال جاری بازرسی مستمر از آنها انجام شده است و برخی از این واحدهای شارژ سیلندر نیازمند بازسازی و نوسازی است.

وی با بیان اینکه 200 واحد صنفی عرضه طلا و جواهر در استان داریم که در رصد نظارت های استاندارد است، گفت: 12 کارگاه فراوری مصنوعات طلا در کرمانشاه مجوز دارند که از این تعداد فقط 4 مورد آن فعال است که از ابتدای سال 30 مورد نظارت بر فعالیت این واحدها انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی یکسال اخیر بیش از 1370 مورد بازرسی از آسانسورهای استان انجام شده است که از تعداد 230 آسانسور مربوط به دستگاه هایی بوده که اکثر آنها نواقص عمده داشتند و اخطارهای لازم را دریافت کردند.

نیازی بیان داشت: همچنین در استان 25 منطقه مسکن مهر داریم که 143 گواهی ایمنی برای آسانسورهای این مناطق صادر شده است.

به گفته وی، تعدادی از آسانسورهای بیمارستانی استان نیز اخطار دریافت دریافت کردند و آسانسور بیمارستان های معتضدی، شهداری هرسین، طالقانی، حضرت معصومه (س) و هلال احمر نیز موفق به دریافت تاییدیه ایمنی شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی یکسال اخیر 4000 مورد بازرسی از وسایل سنجش و ترازویی داشتیم که پیرو آن ترازوهایی که مغایرت داشتند اصلاح و کالیبره شد.

نیازی اعلام کرد: در بحث زلزله اخیر برای معین مرغوبیت مصالح ساختمانی بیش از 2000 مورد بازرسی و 200 مورد نمونه برداری از این مصالح انجام شده است و 100 مورد نمونه برداری از بتن های آماده نیز انجام شده که نظارت بر این موارد برای ما بسیار مهم است.

وی اعلام کرد: در این مدت 34 واحد فراوریی مصالح ساختمانی پلمب و 12 مورد آنها موفق به فک پلمب شدهاست، 650 مورد فوم سقفی غیراستاندارد را هم از چرخه مصرف خارج کردیم و از مردم تقاضا داریم صرفا از فوم های استاندارد استفاده نمایند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: در استان 16 کارخانه آرد نیز تحت نظارت اداره استاندارد است که برای محصولات آنها 52 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده و از ابتدای سال جاری 45 مورد بازرسی و 80 مورد نمونه برداری از این واحدها انجام دادیم.

نیازی ادامه داد: در بحث دستگاه های پخت نان نیز 280 مورد نظارت در خبازی های استان داشتیم که اکثر این دستگاه ها نیازمند نوسازی است.

وی توضیح داد: در 6 ماهه سال جاری بر 113 مورد اظهارنامه وارداتی و 1955 مورد اظهارنامه صادراتی نظارت داشتیم و 147 پرونده را نیز در کارگروه معین ماهیت فرآورده های نفتی آنالیز کردیم. این مسُول بیان داشت: مردم می توانند با اداره کل استاندارد به وسیله سامانه پیامکی 10001517 و تلفن 1517 در ارتباط باشند و استعلام صحت استاندارد یک کالا را به وسیله ارسال کد 10 رقمی استاندارد کالا به سامانه پیامکی ما آنالیز نمایند و مردم باید بدانند که ما در دفاع از حقوق آنان کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انجام 7200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 7200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید