توسعه املش بر مبنای توسعه روستامحور شکل بگیرد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، معاون اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه ساختار جمعیتی شهرستان املش، روستامحور است، گفت: این امر شاخصه ای مثبت تلقی می شود لذا توسعه شهرستان املش باید بر مبنای توسعه روستایی و با توجه به پتانسیل های موجود در آن اقلیم شکل بگیرد.

توسعه املش بر مبنای توسعه روستامحور شکل بگیرد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، آرش فرزام صفت در سفر به شهرستان املش در کارگروه رفع موانع تولید با اشاره به اینکه املش از مواهب خدادادی بسیاری بهره مند است، گفت: لازم است تا با نگاهی کارآمد و هم افزایی مستمر، شاخص برخورداری این شهرستان را به جایگاه واقعی خود نزدیک کرد.

وی با بیان اینکه ساختار جمعیتی شهرستان املش، روستامحور است، گفت: این امر شاخصه ای مثبت تلقی می شود لذا توسعه شهرستان املش باید بر مبنای توسعه روستایی و با توجه به پتانسیل های موجود در آن اقلیم شکل بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن در املش بر مبنای روستامحوری، متذکر شد: عدالت حکم می کند که توجه بیشتری به مناطق کمتربرخوردار استان داشته باشیم.

وی با تاکید بر ارائه برنامه های حوزه اشتغال از سوی جهادکشاورزی و میراث فرهنگی اظهار کرد: این شهرستان در محصول چای، فندق و مرکبات جایگاه ویژه ای نه تنها در استان بلکه در کشور دارد که می تواند وضعیت این جغرافیا را متحول کند.

فرزام صفت، برخورداری از صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری در این شهرستان را یک ضرورت خواند و گفت: نباید نسبت به سرمایه ای که قابلیت تبدیل به ثروت دارد، بی تفاوت بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه با بیان اینکه با جدیت پیگیر تحقق تسهیلات رونق تولید سال جاری هستیم، افزود: با توجه به اینکه سال جاری، سال رونق تولید است انتظارات از سیستم بانکی دوچندان است و دولت در این خصوص سرفصل هایی از قبیل اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، بند الف تبصره 18 و تبصره 16 نهادهای حمایتی را تعریف کرده و سعی ما بر این است که بتوانیم از این محل واحدهایی که دچار مشکل هستند را به چرخه تولید برگردانیم.

وی همچنین بر لزوم تعامل همه دستگاه های اجرایی در جهت توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت: آن دسته از بانک ها و دستگاه های اجرایی که نسبت به توسعه استان بی تفاوت هستند، باید تغییر رویه بدهند تا مجبور نباشیم آنها را به مردم معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه املش بر مبنای توسعه روستامحور شکل بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه املش بر مبنای توسعه روستامحور شکل بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید