جانسون صدای کلیسا را هم در آورد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، جدال لفظی و لحن تند نخست وزیر انگلیس با قانون گذاران این کشور پس از رای دیوان عالی که تصمیم دولت را درباره تعلیق مجلس غیر قانونی گفت طی چند روز گذشته خبرساز شده تا حدی که صدای مقامات کلیسای انگلیس را هم درآورد.

جانسون صدای کلیسا را هم در آورد

مجلس انگلیس از چهارشنبه گذشته که کار خود را پس از دو هفته تعلیق اجباری از سر گرفته است، روزهای پرحرارتی را پشت سر می گذارد.

بوریس جانسون چهارشنبه گذشته پس از آنکه ناگزیر شد تا سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را نیمه کاره رها و به لندن بازگردد در اظهاراتی تند به مخالفان دولت گفت یا او را برکنار یا بگذارند برگزیت را اجرا کند.

او با حرکات و رفتاری که از سوی ناظران به رئیس جمهوری آمریکا تشبیه شد، گفت: لایحه عدم کفایت دولت را بیاورید و فعال کنید. من قصد دارم برگزیت را اجرا کنم اما شما ترمز من را می کشید.

جانسون همچنین لایحه ای که دولت را به تمدید مهلت برگزیت وادار می نماید لایحه تسلیم خواند و توضیح داد که به هر قیمتی انگلیس را 31 اکتبر (9آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.

جان برکو رئیس مجلس عوام انگلیس فضای مجلس را مسموم توصیف کرد و از نمایندگان خواست آداب گفت وگو در نهاد قانونگذار را رعایت نمایند. کشیشان کلیسای انگلیس هم با صدور بیانیه ای از تحولات اخیر مجلس ابراز نگرانی نموده و گفته اند: باید با احترام با یکدیگر گفت وگو و به سخنان هم گوش کنیم. لحن افراد هم در جلسات مجلس و خارج از آن قابل قبول نیست.

در همین حال بعضی از نمایندگان مخالف برگزیت از سوی گروه های راست افراطی تهدید به مرگ شده اند.

خانم نیکی مورگان وزیر اسبق آموزش انگلیس دیروز با انتشار پیامی در توییتر، از دریافت ایمیلی اطلاع داد که در آن نوشته شده است: ما مجازات اعدام را بر می گردانیم و تمام شما فاشیست ها را با جایگاه برقی هلاک می کنیم. تمام شما تروریست ها را نابود می کنیم تا نتوانید دمکراسی را از بین ببرید.

دیگر نمایندگان مجلس هم از حملات فیزیکی به دفاتر کار و یا درگیری های لفظی با مخالفان برگزیت خبر می دهند.

این تحولات، در حالی قانونگذاران را نگران نموده که سه سال پیش خانم جو کاکس نماینده مخالف برگزیت مجلس انگلیس، توسط اعضای یک گروه راست افراطی در خیابان به ضرب گلوله کشته شد.

انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.

منتقدان دولت می گوید نخست وزیر انگلیس قصد داشت تا با تعلیق مجلس، برگزیت را بدون مزاحمت نمایندگان اجرا کند. با این حال دیوان عالی انگلیس به عنوان عالی ترین مرجع استیناف تصمیم دولت را خلاف قانون ارزیابی کرد.

جانسون می گوید برگزیت بی توافق هدفش نیست، ولی اگر این اتفاق هم بیفتد دولت او همه اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده است.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا هم امروز در اظهار نظری گفت: ما برای رسیدن به توافق سخت کوشش می کنیم. خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا فاجعه بار خواهد بود. اما اگر کوشش ها به نتیجه نرسد مسئولیت آن تماما با طرف انگلیسی است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "جانسون صدای کلیسا را هم در آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون صدای کلیسا را هم در آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید