حکم 141 بار حبس ابد برای 17 نظامی ارشد پیشین ترکیه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، در یکی از بزرگ ترین پرونده های قضایی ترکیه 224 تن از متهمان شرکت در کودتای نافرجام سه سال پیش این کشور در دادگاه حضور یافتند و 17 تن از نظامیان متهم به شرکت در این کودتا هر یک به 141 بار حبس ابد محکوم شدند.

حکم 141 بار حبس ابد برای 17 نظامی ارشد پیشین ترکیه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، تقریباً سه سال پس از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه دادگاهی در آنکارا 17 تن از سران ارشد پیشین ارتش این کشور را به احکام حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هریک از این متهمان در دادگاه به اتهام نقض قانون اساسی و سوءقصد به جان رئیس جمهور به 141 بار حبس ابد محکوم شدند. در میان محکومان نام آکین اوزترک، فرمانده سابق نیروی هوایی این کشور نیز به چشم می خورد. او نیز به همراه 16 تن دیگر از نظامیان ارشد ستاد مشترک ارتش به مجازات 141 بار حبس ابد محکوم شد.

اتهام دستگاه قضائی ترکیه به نظامیان پیشین این کشور کوشش برای سرنگونی دولت عنوان شده است. علاوه بر این، مسئولیت کشته شدن 251 تن در جریان این کودتا بر عهده این افراد گذاشته شده است.

جریان محاکمه نظامیان در دادگاه، یکی از تقریباً 300 محاکمه ای است که در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه طی سه سال گذشته برگزار شده است.

عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه ضمن استقبال از احکام صادر شده در این دادگاه آن را نمونه وار خواند. او کار قضات دادگاه را ستود و گفت: عدالت به درستی اجرا شده است.

طیب رجب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه فتح الله گولن را مسئول اصلی انجام کودتای نافرجام 16 ژوئیه 2016 در این کشور معرفی نموده است. از اوزترک به عنوان متهم دوم مسئول انجام این کودتا نام برده می گردد. اتهام اوزترک مسئولیت هماهنگی سربازان شرکت کننده در کودتا است.

محاکمه متهمان پرونده کودتا در سال 2017 در زندان سینجان در آنکارا شروع شد. این بزرگ ترین جریان دادگاه برای 224 تن از متهمان برای عضویت در شورای موسوم به صلح در میهن و شرکت در کودتای نافرجام ترکیه بود.

از آن موقع تاکنون نزدیک به 290 پرونده در دادگاه در ارتباط با کودتا مطرح شده است که در 261 مورد به محکومیت 3239 نفر انجامیده است.

ده ها هزار تن دیگر نیز به اتهام حمایت از کودتا از کار اخراج شده اند که در میان آنان تعدادی از قضات دادگاه و یا دادستان های پیشین بوده اند.

به گزارش دویچه وله، بسیاری از این افراد به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حکم 141 بار حبس ابد برای 17 نظامی ارشد پیشین ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم 141 بار حبس ابد برای 17 نظامی ارشد پیشین ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید