در 13 امین روز تظاهرات لبنان چه گذشت؟

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، ایرنا نوشت: مسدود بودن راه های ارتباطی در نقاط مختلف بیروت پایتخت لبنان، موجب بروز برخوردهایی بین مردم عادی و تظاهرکنندگان شده است.

در 13 امین روز تظاهرات لبنان چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری العهد، در سیزدهمین روز از تظاهرات اعتراض آمیز در نقاط مختلف لبنان، مسدود بودن مسیرهای ارتباطی و مسائل حاصل از آن در نقاط مختلف بیروت از جمله میدان الشهداء و ریاض الصلح در مرکز این شهر، موجب شد نیروهای امنیتی با حضور در این محل ها در صدد کوشش برای انتها دادن به این مسائل برآیند.

در نزدیکی پل رینگ در بیروت نیز مسدود بودن راه های ارتباطی موجب بروز مسائل مشابه شده در نتیجه نیروهای ارتش و امنیتی در کوشش برای باز کردن خیابان ها و جلوگیری از گسترش این مسائل هستند.

اکنون نیروهای امنیتی در دو میدان ریاض الصلح و الشهداء مستقر شده اند و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده نموده اند.

از شروع ناآرامی ها در لبنان در شامگاه پنجشنبه 25 مهر تاکنون یکی از اقداماتی که تظاهرکنندگان به آن متوسل شده اند، مسدود کردن مسیرهای ارتباطی است، این وضعیت در روزهای نخست به شکلی بود که تقریبا تمام راه های ارتباطی بیروت با سایر مناطق قطع شده بود، اما به تدریج نیروهای ارتش وارد عمل شده و به منظور تسهیل رفت و آمد مردم و نیز بازگشت امور به روال طبیعی بعضی راه ها را بازگشایی کرد به ویژه اینکه مسدود بودن مسیرها مسائل جدی در مورد تامین نیازهای ضروری از جمله خدمات دارویی و پزشکی و نیز توزیع مواد غذایی ایجاد نموده بود.

اما همچنان بعضی از مسیرهای ارتباطی مسدود است؛ وضعیتی که اعتراض بسیاری از مردم عادی را به دنبال داشته و تا برخوردهایی که اکنون شاهد آن هستیم پیش رفته است.

حزب سمیر جعجع محرک مسدود کردن راه ها

در این میان بعضی افراد وابسته به حزب نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع در صفحات اجتماعی، محرک مسدود کردن راه ها هستند.

در همین ارتباط العهد امروز خاطرنشان کرد: در صفحات اجتماعی سندی مبنی بر اقدام تحریک آمیز فردی به نام ابراهیم الصقر تاجر لبنانی وابسته به حزب نیروهای لبنانی منتشر شده است که در آن رانندگان کامیون را به وسیله صفحات اجتماعی به مسدود کردن راه های ارتباطی از جمله تمام بزرگراه های کشور فراخوانده است .

در این سند آمده است که از رانندگان کامیون ها خواسته می گردد پیش از ساعت پنج بامداد امروز با پارک کردن کامیون های خود در بزرگراه ها، به تظاهرکنندگان ملحق شوند.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "در 13 امین روز تظاهرات لبنان چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 13 امین روز تظاهرات لبنان چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید