رئیس فدراسیون هاکی: زمین چمن های هاکی را کی روش برای فوتبال افتتاح کرد!

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس فدراسیون هاکی از کمبود بودجه انتقاد کرد و گفت: زمین چمن هایی که برای هاکی وجود داشت، به فوتبال تعلق گرفت و کی روش آنها را افتتاح کرد.

رئیس فدراسیون هاکی: زمین چمن های هاکی را کی روش برای فوتبال افتتاح کرد!

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، بهرام قدیمی، رئیس فدراسیون هاکی در نشست خبری این فدراسیون پیش از اعزام تیم های ملی به جام ملت های داخل سالن آسیا در شروع از بهرام شفیع یاد کرد و گفت:

مدت سه ماه است که این ورزش را در اختیار گرفتیم و برای اعزام تیم ها با بودجه اندکی که داریم 11 دوره اردو برگزار کردیم. اگر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دیگر نهادها کمک کنند نوید می دهم که یک چهارم والیبال خواهیم شد. بودجه اندکی داریم برای این اردوها و اعزام کلاً 350 میلیون تومان در اختیارمان قرار دادند. از این مقدار 100 میلیون حقوق و دستمزد دادیم. ما حقوق ها را هم کم کردیم و بازنشسته ها را به صورت رایگان به کار گرفتیم.

او در مورد برنامه های خود گفت: بعد از 18 سال یک مربی مالزی به تبریز آوردیم. الان در حال زنده کردن چمن تبریز هستیم. همچنین تفاهم نامه خوبی با فدراسیون ورزش دانشگاهی بسته شد و انسجام خوبی بین ما و نهادهای ورزشی برقرار شده است. امیدواریم آذرماه اولین دوره مسابقات هاکی چمن دانشجویان را برگزار کنیم.

او در این مورد اضافه کرد: نسخه اصلی مان هاکی روی چمن است و قصد داریم به یک تورنمنت هاکی چمن در قزاقستان برویم. همچنین باید خود را برای مسابقات هاکی چمنی 2022 هنگ کنگ آماده کنیم. در باشگاه انقلاب هم بخشی را برای هاکی گرفتیم که در نیمه دوم مرداد ماه آن را افتتاح می کنیم.

قدیمی به چمن های هاکی که به فوتبال اختصاص پیدا کرده است اشاره کرد و گفت: سه چمن خوب در استادیم آزادی داشتیم که به فوتبال تعلق گرفت و کی روش افتتاحش کرد. از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تحت فشار هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با تاج در مورد زمین های چمن تعاملی داشته است یا خیر گفت: با آقای تاج تعامل خوبی داریم. تیم بانوان دانشجویان آنها را به خارج از کشور اعزام کردیم. بعد از جام ملت ها باز هم با آقای تاج تعامل می کنیم.

رئیس فدراسیون هاکی به بخش بانوان هم اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان هیچ رنکینگی نداریم و بعد از هشت سال آنها را اعزام می کنیم و باید در این بخش سرمایه گذاری کنیم. به دنبال آوردن یک مربی خارجی هستیم و در این مورد هم با کنفدراسیون آسیا تعاملاتی داشتیم. در بخش مردان هم باید از پاکستان که جزو تیم های خوب است پیشی بگیریم.

قدیمی در مورد وارد کردن تجهیزات هاکی به کشور گفت: چند ماه آینده حدود سه هزار چوب، توپ و لباس دروازه بانی وارد کشور می کنیم. باید با کنفدراسیون آسیا تفاهم کنیم که از این طریق شاید سالیانه 7-8 میلیارد بودجه به ما بدهند.

او در پاسخ به این سوال که با وجود تحریم ها این وسایل را چگونه وارد می کنید گفت: باید اینها را از طریق پاکستان به ایران بیاوریم. قرار است آبان ماه برای اردوی تدارکاتی به پاکستان برویم و بازیکنان بخشی از وسایل را با خود بیاورند. بقیه آن را هم از شرکت هواپیمایی ماهان تخفیف گرفتیم و از این طریق می آوریم.

قدیمی به کمبود بودجه فدراسیون هاکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته با اینکه اعزام نداشتیم بودجه مان یک میلیارد و400 میلیون تومان بود اما امسال با این همه برنامه نیاز به بودجه بیشتری داریم.

او در این مورد اضافه کرد: در صندوق قهرمانان ورزشکارانمان مظلوم هستند. در بخش مردان هفت سال قهرمان آسیا بودیم اما به آنها پاداشی تعلق نمی گیرد. علاوه بر این سرمربی مان حقوقی از کمیته ملی المپیک دریافت نمی کند و باید از محل بودجه اندک فدراسیون پرداخت شود.

قدیمی به لزوم حمایت رسانه ها از هاکی اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید از ما حمایت کنند. والیبال و بسکتبال که از اول اینگونه نبودند. قبلاً بعضی از بازیکن های والیبال مثل معروف با ما خارج از کشور اعزام می شد اما خیلی با آنها عکس نمی گرفتند. این رشته به تدریج با کمک رسانه ها پیشرفت کردند.

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، ابوالفضل یوسفی سرمربی تیم ملی هاکی مردان نیز در این نشست گفت: ما هفت دوره قهرمان آسیا شدیم و در مسابقات جهانی هم خوب کار کردیم اما خیلی شناخته نشد. اگر یک خبرنگار با ما اعزام می شد و اخبار بیشتر انتشار پیدا می کرد از والیبال و بسکتبال هم جلو می زدیم چون در مسابقات حدود سی هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت.

او در مورد هاکی روی چمن هم بیان نمود: برای بازی های آسیایی روی چمن اینچئون و جاکارتا هم سهمیه گرفتیم اما کمیته ملی المپیک گفت تعداد زیاد است و اعزاممان نکردند. امیدوارم در آینده حمایت ها بیشتر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس فدراسیون هاکی: زمین چمن های هاکی را کی روش برای فوتبال افتتاح کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون هاکی: زمین چمن های هاکی را کی روش برای فوتبال افتتاح کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید