رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی به ارزش 190 میلیون دلار

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رشد صادرات صنایع دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی از 11 درصد رشد صادرات صنایع دستی به ارزش 190 میلیون دلار در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اطلاع داد. علی اصغر مونسان در بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه سومین جشنواره فجر در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی که در محل خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است با اعلام خبر رشد صنایع دستی گفت که در حدود 300 رشته صنایع دستی در ایران وجود دارد. او همچنین آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه سومین جشنواره فجر صنایع دستی را خیره کننده دانسته و اشاره نمود که خوشبختانه اقدام خوبی در این زمینه انجام شده است و صنایع دستی فقط فراوری یک اثر نیست بلکه در حوزه کاربردی کردن آثار نیز اتفاقات مهمی اتفاق افتاده است. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص رشد صادرات صنایع دستی در سال 97 بیشتر بدانیم.

رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی به ارزش 190 میلیون دلار

مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی در این مورد گفت: نمایشگاه بسیار زیبا و با ارزشی را در حوزه صنایع دستی در دهه فجر در حال انجام داریم و انصافا کارهای بی نظیر فرهنگی و هنری را در این نمایشگاه می بینیم و خوشحالیم که طرح تجاری سازی صنایع دستی به خوبی پیش می رود. وی اضافه نمود که طراحی ها در حوزه صنایع دستی به خوبی درحال اجرا بوده و شاهد ارائه کارهای نفیس با طراحی های زیبا هستیم که سبب شده علاوه بر بازار داخل در بازار خارج از کشور نیز صندلی خوبی پیدا نمایند. وی همچنین تاکید نمود که شاهد رشد صادرات صنایع دستی هستیم به طوری که در 9 ماهه سال جاری صادرات بیش از 190 میلیون دلار صنایع دستی را داشته و رشد 11 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دست آورده ایم.

مونسان در پاسخ به سوالی درباره واردات صنایع دستی پاسخ داد که بر این اعتقادم که در حوزه اقتصادی نباید کارهای سلبی انجام داد، بلکه باید بتوانیم در حوزه اقتصاد با کشورهای دیگر رقابت کنیم. با توجه به آثار زیبای هنری با قیمت گذاری مناسب باید از رقبا جلو بیفتیم. از ابتدای سال جاری کل واردات صنایع دستی به کشور ممنوع شده و باید به همه استادکاران و هنرمندان یادآوری کرد که طوری عمل نمایند که حتی اگر واردات انجام گردد نیز بتوان توفیق حاصل کرد و در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشت. ایران مهد هنر است و صنایع دستی فاخری در حوزه قیمت گذاری دارد. پس باید به گونه ای رفتار گردد که در این بخش توفیق بیش از پیش حاصل گردد. معاون رئیس جمهوری در ادامه تاکید نمود که دولت حمایت های بسیار خوبی از رشد صادرات صنایع دستی داشته است و در حوزه تامین منابع اقتصادی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

درباره تامین مواد اولیه نیز همکاری بسیار خوبی با هنرمندان انجام شده است، ضمن اینکه درباره بیمه هنرمندان نیز شاهد اتفاق خوبی خواهیم بود. درخواست مونسان از سازمان برنامه بودجه این بود که یاری خود را کامل نمایند تا موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی کامل گردد. او در سرانجام در خصوص سوالی که درباره رونق گردشگری در کشور از وی شده بود شرح داد که خوشبختانه در حوزه گردشگری، اخبار بسیار خوب است. به عنوان مثال در حوزه گردشگری زیارتی گردشگرانی که وارد می شوند دیگر صرفا مثل گذشته، گردشگر زیارتی نیستند بلکه ترکیبی شده اند و شاهد ورود گردشگران زیارتی سیاحتی و یا زیارتی سلامت هستیم، به طوری که در 9 ماهه سال جاری بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شده است. گفتنی است سومین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی 12 تا 23 بهمن در محل خانه هنرمندان، میزبان علاقه مندان است.

منبع: الی گشت

به "رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی به ارزش 190 میلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی به ارزش 190 میلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید