ساخت سریال بر اساس کتاب برنده بوکر

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رمان جاده باریک در عمق شمال نوشته ریچارد فلاناگان که جایزه من بوکر 2014 را کسب کرد، تبدیل به سریال تلویزیونی می گردد.

ساخت سریال بر اساس کتاب برنده بوکر

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیا ویک نوشت: شبکه ای استرالیایی رمانی را که سال 2014 پیروز به دریافت جایزه مهم من بوکر شد، برای اقتباس تلویزیونی انتخاب نموده است.

جاده باریک در عمق شمال ششمین رمان ریچارد فلاناگان استرالیایی است که داستان عاشقانه آن در زمان احداث خط آهن بین تایلند و برمه در جنگ دنیای دوم، که به خط آهن مرگ معروف شده بود، اتفاق می افتد. پدر فلاناگان از زندانیان جنگ دنیای دوم در ژاپن بود و از کسانی که در ساخت این خط آهن مشغول بودند. او در سن 98 سالگی، درست در روزی که نوشتن این کتاب به انتها رسید، درگذشت.

فایننشال تایمز این رمان را به عنوان اثری توصیف کرد که چیزی کم از یک شاهکار ادبی ندارد.. نشریه آبزرور هم آن را رمانی با قدرتی خارق العاده خواند.

این کتاب که اولین بار در سال 2013 روانه بازار شد، بیش از یک میلیون نسخه در 42 کشور دنیا فروش داشت و همچنان جزو پرفروش ترین آثار در انگلستان، آمریکا و استرالیاست.

فلاناگان هم از اقتباس رمانش در تلویزیون ابراز خوشحالی نموده و گفته است: خوشحالم که در دوره سریال های درام بزرگ تلویزیون، جاده باریک در عمق شمال من تبدیل به سریال می گردد و انتظار می رود اثری درخشان، عمیق و باکیفیت از کار درآید.

جو پورتر کارگردان این پروژه تلویزیونی است که کتاب فلاناگان را یک اثر مسحورکننده بین المللی خوانده است. فرمنتل مدیا کمپانی تولیدکننده این سریال است که پیش از این کارهای پیروزی چون خدایان آمریکایی و پاپ جوان را به روی آنتن برده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت سریال بر اساس کتاب برنده بوکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سریال بر اساس کتاب برنده بوکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید