سطح آمادگی تیم ملی شنا نوجوانان مطلوب است، هدف المپیک2022

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، فرشاد کرمی در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه اردوی تیم منتخب نوجوانان کشور به منظور آماده سازی طی برنامه چهارساله برای المپیک جوانان 2022 است، ابراز داشت: اولین اردوی آماده سازی تیم ملی شنای جوانان سال 97 به همت هیئت شنای استان سمنان در شاهرود برگزار گردید و ملی پوشان در آغاز فصل دوم تمرینات قرار دارند.

سطح آمادگی تیم ملی شنا نوجوانان مطلوب است، هدف المپیک2022

وی با بیان اینکه در این مرحله از اردوی تیم ملی، تست های آمادگی جسمانی و توان ظرفیت برای حضور در مسابقات و اردوها از ملی پوشان گرفته گردیده است، اضافه کرد: با معین شدن وضعیت آمادگی ملی پوشان در آغاز فصل جدید، تمرین های تیم ملی ارتقا خواهد یافت.

پیگیری استعدادهای جدید در ورزش شنا

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنای ایران، با بیان اینکه تیم ملی شنای جوانان در یک گروه 25 تا 30 نفره برگزار می گردد، ابراز داشت: کوشش ما این است نوجوانان در تمامی ماده ها شامل استقامت، سرعت و نیمه استقامت و ... مهارت های لازم را کسب نمایند و بنابراین افراد دعوت گردیده به اردو در تمامی رشته ها سنجیده گردیده اند.

کرمی در پاسخ به این پرسش که چه معیاری در فدراسیون شنا برای دعوت به اردو تیم ملی در نظر گرفته گردیده است، توضیح داد: در رده سنی نوجوانان سه نفر اول مسابقات کشوری نظیر جام زنده رود و مسابقات المپیاد دانش آموزی دعوت گردیده اند همچنین دو مسابقه انتخابی نیز در آینده نزدیک خواهیم داشت که برخی از نخبگان به این اردو اضافه کرده می شوند از سوی دیگر هم ممکن است برخی افراد حاضر در اردو، حدنصاب های را کسب ننمایند و از ادامه راه باز بمانند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای استعدادیابی نسل جدید شنا چه اقداماتی در فدراسیون انجام می گردد، اضافه کرد: کارگروه استعدادیابی فدراسیون شنا در تمامی مسابقات نوجوانان و نونهالان حضور دارند که بر اساس استانداردهای تعریف گردیده در فدراسیون آن ها را زیر نظر قرار می دهند و درنهایت افراد واجد شرایط و مربیان آن ها به اردو دعوت می شوند تا در راستای اهداف فدراسیون برنامه های آموزشی برای آن ها ارائه گردد.

شاهرود برخوردار از ظرفیت های خوب ورزشی

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنای ایران در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پایگاه قهرمانی شنا در سطح کشور وجود دارد، ابراز داشت: فدراسیون در چند استان شامل خراسان، اصفهان، تهران، فارس و زنجان دارای پایگاه ملی است که در آن ها سرمربیان حضور دارند اما در سایر استان ها که ازلحاظ شنا فعال هستند نیز پایگاه قهرمانی دارد و هر سال بعد از ارزیابی معیارها و استانداردها پایگاه های قهرمانی احداث می گردد.

کرمی در ادامه توضیح داد: مرکز ارزیابی جامع پزشکی ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود ظرفیت مطلوب در حوزه سنجش توان و ظرفیت آمادگی جسمانی اردوهای تیم ملی است که در اردوی تیم ملی زیر نظر کادر پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفتند تا در برنامه های تمرینی و مسابقات آسیب دیدگی ها به حداقل برسد و امیدواریم که بتوانیم این نوجوانان را برای مسابقات المپیک آماده کنیم.

وی بابیان اینکه استان سمنان یک عضو در تیم ملی دارد، گفت: این استان در حوزه شنا درگذشته چندان فعال نبود اما طی سنوات ورزشکاران شاهرودی فعالیت خود را بیشتر کردند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد موفقیت هر چه بیشتر این امیدهای فردا باشیم زیرا امکانات و پتانسیل بسیار بالایی در این شهرستان نهفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سطح آمادگی تیم ملی شنا نوجوانان مطلوب است، هدف المپیک2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح آمادگی تیم ملی شنا نوجوانان مطلوب است، هدف المپیک2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید