فضانوردی با 3 سفینه و 3 پرواز

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، ایسنا نوشت: نه این عکس یک فضانورد مرده است و نه این آقا مشغول فاتحه خواندن! این لباس فضایی سرنشینان سفینه مرکوری است و این جناب هم والتر شیرا یکی از 7 فضانورد اولیه آمریکا که نه فقط با سفینه مرکوری بلکه با ناوهای کیهانی بعدی آمریکا یعنی جمینی و آپولو هم به فضا سفر کرد.

فضانوردی با 3 سفینه و 3 پرواز

در اینجا او به محل آزمایش لباس فضایی خود آمده تا از نزدیک ناظر آزمایش آن باشد. این لباس با نام مارک-4(Mark IV) در اصل توسط کارخانه بی.اف.گودریچ برای آن دسته از خلبان های نیروی دریایی ساخته شد که با هواپیماهای بلند پرواز کار می کردند. بعد از راه اندازی طرح مرکوری, گودریچ در آن تغییراتی داد تا فضانوردان این سفینه بتوانند از آن استفاده نمایند.

والتر شیرا در آوریل 959 به عنوان فضانورد انتخاب شد. نخستین پرواز فضایی وی با مرکوری اطلس 8 در اکتبر 962 صورت گرفت وی پس از 9 ساعت و 3 دقیقه پرواز سالم بازگشت. ماموریت های بعدی وی عبارت بودند از: فرماندهی جمینی6 در دسامبر 966 به همراه توماس استافورد آنها توانستند با انجام عملیات مهم و پیچیده ردیابی، جمینی – 7 را در مدار پیدا نمایند و تا چند متری به آن نزدیک شوند. فرماندهی آپولو7 در اکتبر 968: به همراه دان ایزل و والتر کانینگهام. این سه تن در اکتبر 968 با آپولو-7 به فضا پرتاب شدند و نخستین پرواز مداری سرنشین دار سفینه آپولو را به انجام رسانند.

شیرا در 969 از سازمان فضایی آمریکا ناسا استعفا کرد. وی در چندین موسسه خصوصی مشغول بکار بود. او همچنین به ایران سفر داشت و قرار بود کارخانه ای را در شیراز با نام Schirras companey برای فراوری فایبرگلاس تاسیس کند و دلیل انتخاب شهر شیراز شباهت نام شرکتش با اسم این شهر بود، اما پس از انقلاب و ممنوعیت حضور شرکت های آمریکایی موفق به این کار نشد.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "فضانوردی با 3 سفینه و 3 پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردی با 3 سفینه و 3 پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید