فغانی: با وجود یاری داوران اضافی هم تضمینی نیست که شاهد اشتباهات داوری نباشیم

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال کشورمان معتقد است حتی حضور یاری داوران اضافی هم تضمین کننده کاهش اشتباهات داوری نیست.

فغانی: با وجود یاری داوران اضافی هم تضمینی نیست که شاهد اشتباهات داوری نباشیم

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا فغانی درباره کلاس یک روزه یاری داوران اضافی (داوران پشت دروازه) گفت: با توجه به اینکه سیستم ویدئویی (VAR) هزینه سنگینی دارد و هماهنگی های آن احتیاج به زمان دارد، کمیته داوران تصمیم گرفت از یاری داوران پشت دروازه در بازی ها استفاده کند.

وی در ادامه اضافه کرد: در جام ملت های آسیا 2019 به غیر از هفت بازی آخر در تمام بازی ها از یاری داوران اضافی استفاده شد. برای راه اندازی این سیستم احتیاج به آمادگی و برنامه ریزی خاصی بود که روز گذشته (سه شنبه - 9 بهمن ماه) کلاس خوبی را پشت سر گذاشتیم و داوران به هماهنگی نسبی دست پیدا کردند.

داور بین المللی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دو داور دیگر نیز به بازی ها اضافه می شوند امیدوارم شاهد اشتباهات کمتری از داوران در نیم فصل دوم باشیم و با تصمیمات صحیح داوری نتایج بهتری برای تیم ها رقم بخورد. هر چند تضمینی نیست که اشتباهات داوری نباشد، همان طور که در جام ملت های آسیا 2019 با وجود داوران پشت دروازه، نزدیک به 14 تا 15 بازی داوران اشتباهات تأثیرگذار داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فغانی: با وجود یاری داوران اضافی هم تضمینی نیست که شاهد اشتباهات داوری نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فغانی: با وجود یاری داوران اضافی هم تضمینی نیست که شاهد اشتباهات داوری نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید