ماجرای پوشیدن لباس محلی از زبان نماینده مجلس

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس دهم گفت: حضور من با لباس محلی در صحن مجلس، برای مردمی که من را به عنوان نماینده انتخاب کرده اند، نوعی دلگرمی است و می گویند، نماینده ما خودش را گم نکرده و به اصول و قواعدی پایبند است که با آن بزرگ شده است.

ماجرای پوشیدن لباس محلی از زبان نماینده مجلس

شهاب نادری که با لباس محلی اش در صحن مجلس دهم حضور می یابد، در گفت و گو با وبلاگ پر زرق و برق، اظهار کرد: کت و شلواری که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند، لباسی بین المللی است. من با پوشش رسمی کشور خودم که در واقع کت و شلوار است، مسئله ای ندارم و آن را هم دوست دارم؛ اما به دلیل حفظ فرهنگ، آداب و رسوم منطقه ام، از لباس اقوام و سِت محلی شهرستان هایی که به عنوان کننده آن ها انتخاب شده ام، استفاده می کنم.

نایب رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس دهم درباره این که چرا دیگر کنندگان مانند کنندگان سیستان و بلوچستان، سنندج و کرمانشاه، از پوشاک اقوام در مجلس استفاده نمی کنند؟ گفت: مردم استفاده از پوشاک محلی را دوست دارند. اگر کنندگان این مناطق از لباس اقوام استفاده می کنند، به دلیل شاد کردن مردم منطقه است، پشت این قضیه، موضوع دیگری نیست.

او درباره این که چرا برخی دانشجویان تا مدتی پس از حضور در دانشگاه، لباس اقوام خود را می پوشند، اما بعد از مدتی، سبک لباس پوشیدن شان تغییر می کند؟ اظهار کرد: این موضوع به معنای نفی لباس اقوام خودشان نیست، بلکه به معنای هم رنگ شدن با جماعت است. این یک موضوع شخصی است و بسیاری از دانشجویان نیز چون جوان هستند، دوست دارند هر روز، هر لباسی را که ترجیح می دهند، بپوشند؛ اما در واقع، پوشش اقوام تغییر پیدا نمی کند.

نادری با بیان این که من هم بسیاری از مواقع، با لباس محلی ام در کلاس های درس حاضر می شدم، ادامه داد: بسیاری از کنندگان به دلیل رسمیت داشتن کت و شلوار معمولا از این پوشش استفاده می کنند. کنندگان مجلس می توانند با تی شرت و شلوار لی به مجلس بیاید، اما برای حفظ فرهنگ، از پوشش رسمی استفاده می کنند.

نایب رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس دهم درباره این که آیا در مجلس اقداماتی به نفع هنرمندان حوزه انتخابی تان که گیوه دوزی و لباس محلی منطقه تان تولید می کنند، اجرا شده است؟ بیان نمود: گیوه دوزی جزو صنایع دستی محسوب می شود. این کار در منطقه ما یک هنر - صنعت و منبع درآمد مردم است. حتی استفاده از گیوه تاثیرات مثبتی هم دارد.

او در این باره اضافه کرد: ما در این زمینه نمی توانیم به کسی به جز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقد وارد کنیم، زیرا این سازمان زیر نظر رییس جمهور است. من به همین دلیل، یکی از مخالفان آقای سلطانی فر هنگام پیشنهاد شدن به عنوان وزیر ورزش بودم. من بر لزوم رونق اقتصاد گردشگری تاکید دارم و امیدوارم بتوانیم این صنعت را در منطقه مان پویا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماجرای پوشیدن لباس محلی از زبان نماینده مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای پوشیدن لباس محلی از زبان نماینده مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید