مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ادامه روند عملیات مرمت پشت بام مسجد جامع ارومیه خبر داد.

مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان در جریان بازدید از مسجد جامع ارومیه از ادامه روند عملیات اجرایی پشت بام مسجد جامع خبر داد و اضافه نمود: بخشی از اقدامات اجرایی سبک سازی پشت بام مسجد و ایزولاسیون بخش شبستان و گنبد خانه مسجد جامع اجرا شده و هنوز ادامه دارد.

او با اشاره به این که 300 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای این پروژه تخصیص یافته است، گفت: پیش بینی می شود عملیات مرمت این مسجد تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

مسجد جامع یکی از آثار کهن و قدیمی ارومیه است و در خیابان اقبال این شهر تاریخی واقع شده است. این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهربه شمار می رود.

برخی از محققان معتقدند این بنا ابتدا آتشکده بوده سپس در قرن هفتم هـجری قمری بر روی آن مسجدی ساخته شد، به اعتقاد این گروه از محققان سبک تزیینات، گچ بری ها، ستون بندی ها و طاق های مسجد عیناً شبیه به سبک معماری سلجوقیان است.

تاریخ تجدید بنای این مسجد معلوم نیست اما محراب آن در تاریخ 676 هـجری قمری ساخته شده است. این مسجد به همراه سایر اجزای بافت قدیمی شهر به ویژه بازار و راسته های آن بارها مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است.

منبع: میراث آریا

به "مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت مسجد جامع ارومیه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید