منطقه آزاد ارس، نمود شاخص توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس را نمود بارزی از حرکت در راستای توسعه اقتصاد بدون نفت و مبتنی بر گردشگر بیان کرد.

منطقه آزاد ارس، نمود شاخص توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آیین افتتاح هتل امپریال ارس با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد مالی کشور برگزار گردید.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه اقتصاد غیرنفتی تقویت گردشگری است، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس از موقعیت مناسب جغرافیایی برخوردار است، که این فرصت در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، این منطقه را به یک مقصد دلخواه برای گردشگران تبدیل نموده است.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت های گردشگری در مناطق آزاد، یکی از راهبردهای مهم توسعه پایدار منطقه است، به ویژه در مناطقی که از موقعیت استراتژیک و ظرفیت های بالقوه طبیعی برخوردار باشند؛ زمینه رشد و شکوفایی مالی به وسیله جذب گردشگران مهیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به توسعه ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس در سال های اخیر، اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد توسعه و گسترش چشمگیر ظرفیت های گردشگری منطقه اعم از امکان تاریخی و همچنین مراکز تجاری-تفریحی بوده ایم که سبب تبدیل منطقه به یکی از قطب های گردشگری استان شده است، به طوری که بعد از تبریز شاهد افتتاح اولین هتل 5 ستاره در شهرستان های استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هتل دیگر در منطقه آزاد ارس در حال ساخت است، ادامه داد: دو هتل 4 ستاره، دو هتل 3 ستاره و یک هتل دو ستاره در این منطقه در حال ساخت است.

آبدار در خاتمه با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس طی سال 2018 تمامی برنامه های فرهنگی و هنری خود را به طور کامل پوشش داده بود، از تکمیل برنامه ها توسط این منطقه تقدیر کرد و گفت: طی سال 2018 منطقه آزاد ارس که یکی از مهم ترین محورهای گردشگری استان محسوب می گردد، برنامه های متنوعی را در راستای جذب گردشگر به مرحله اجرا رساند.

هتل 5 ستاره امپریال ارس به عنوان نخستین هتل 5 ستاره جلفا با مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع در 5 طبقه، 65 اتاق 150 تخت خوابه، با مبلغی بالغ بر 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است که به دنبال آن فرصت اشتغال مستقیم برای 100 نفر ایجاد شده است.

منبع: میراث آریا

به "منطقه آزاد ارس، نمود شاخص توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه آزاد ارس، نمود شاخص توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید