مهلت 7 روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی از مهلت 7 روزه اصناف کم خطر برای مراجعه به سایت سلامت وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت خبر داد.

مهلت 7 روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از ایسنا، ناصر خوش خبر، صبح امروز 23 فروردین به رسانه های استان اظهار کرد: بر اساس سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی، اصناف کم خطر از روز شنبه 23 فروردین ماه می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شرط فعالیت دوباره واحدهای صنفی کم خطر، دریافت کد فعالیت از سایت سلامت وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: برای آغاز فعالیت دوباره مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، تمامی واحدهای صنفی باید در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تأیید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند.

خوش خبر شرح داد: اصناف پس از تأیید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: رعایت سه اصل بهداشت محیط کار، بهداشت مشتریان و بهداشت شاغلین در واحد صنفی از موارد اساسی در این طرح بوده و لازم الاجراست.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی ادامه داد: در پروتکل های 64 گانه، دستورالعمل های لازم برای رعایت بهداشت در هر صنف، گروه شغلی و حوزه کاری کاملاً مشخص شده و رعایت این پروتکل ها برای کلیه اصناف الزامی است.

خوش خبر شرح داد: به منظور حفظ سلامت مردم، گروه های بازرسی متشکل از بازرسان صمت، تعزیرات، اماکن، بهداشت محیط و... تمام موارد را تحت نظارت خواهند داشت و درصورت مشاهده موارد تخلف، حتماً اعمال قانون خواهد شد.

وی با بیان این که این طرح، ملی است و به جز تهران، در تمام کشور از روز شنبه 23 فروردین اجرا می شود، چراکه خروجی آن، حفظ سلامت مردم است، اظهار کرد: موضوع فعالیت مجدد اصناف، شامل گروه مشاغل پرخطر نمی شود و 11 رده شغلی که در شمار مشاغل پرخطر تعریف شده اند تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی ادامه داد: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فعالیت های پرخطر شامل، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به غیر از فروشگاه های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و تریا هستند.

خوش خبر اظهار کرد: همراهی مردم و اصناف تا این لحظه با طرح فاصله گذاری اجتماعی قابل تقدیر است و قطعاً در این مرحله نیز باید به گونه ای اقدام شود که سلامت جامعه حفظ شود.

وی گفت: به جهت اهمیت موضوع، همه ما مکلف ایم قانون را رعایت کنیم و درصورت مشاهده مواردی از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باید تذکر داده شود.

گفتنی است، موضوع فعالیت مجدد واحد صنفی کم خطر از روز شنبه 23 فروردین ماه، منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و از سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مهلت 7 روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 7 روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید