موفقیت تیم های رباتیک ایرانی با وجود تحریم ها، نابودی پهپاد آمریکایی نشانه قدرت نمایی ملی

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تیم های رباتیک کشورمان در شرایط سخت تحریم با تیم های دیگر می جنگند و آن ها را شکست می دهند.

موفقیت تیم های رباتیک ایرانی با وجود تحریم ها، نابودی پهپاد آمریکایی نشانه قدرت نمایی ملی

به گزارش خبرنگار از ، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه دیدار اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد قزوین با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد گفت: کسب صندلی های رفیع علمی از دید رهبر معظم انقلاب اهمیت خاصی دارد و مردم باید بدانند که جوانان آن ها چگونه در علم و فناوری پیشگام هستند و این تعامل به واسطه رهبری امامین انقلاب ایجاد شده است.

او توضیح داد: دانشگاه های ما در گذشته ترجمه علم بود، اما معمار انقلاب اسلامی بنیانی در کشور بنا کردند که بنیان استقلال و عزت مردم شد، این بنیان نیز به شایستگی و نیکی ادامه پیدا نموده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دیگران در خصوص کنشگری ایران اطلاعات زیادی نمی دانستند تا وقتی که ایران پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، در اینجا قدرت نمایی ملی بود که ثابت کرد ایران نیز از بقیه کشور ها چیزی کم ندارد.

طهرانچی با اشاره به اتفاقات قرن 20 ، اضافه نمود: آن دوران ابتدا جنگ سرد شکل گرفت و بعد از آن پدیده دانش فضایی ایجاد شد که این دو پدیده بزرگ ترین پدیده های قرن بیستم بود، هرچند در این زمان بلوک شرق از هم پاشید، ولی این دو پدیده نیز باقی ماندند.

او توضیح داد: از سال 2000 غرب مسأله ای تحت عنوان همگرایی نانو و فناوری بیان کرد، این فقط دانش نیست در کنار آن عرصه فناوری نیز وجود دارد، ما آموزش و پژوهش و فناوری را رقم می زنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه رباتیک به عنوان صحنه آموزش فناوری، ظهور یافته است، گفت: این را می بینیم که تیم های ما در این موضوع در شرایط سخت تحریم با تیم های دیگر می جنگند و آن ها را شکست می دهند.

طهرانچی ادامه داد: این افتخار مربوط به نسل جوان کشور است و این عزیزان ارادت شان به مردم را با کسب مقام های بین المللی رقم می زنند و ارادتشان به امام رضا (ع) را با اهدای مقام های خود به موزه آستان قدس رضوی نشان می دهند.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه واحد آزاد قزوین نیز در این نشست گفت: دنیای نرم افزار در همه صحنه ها حضور جدی دارد و به کارگیری این امر در همه صحنه ها وارد شده و علاوه بر اینکه موجب بهره وری می گردد موجب اقتصاد عظیم در کشور ها شده است.

او توضیح داد: بعد از اینکه در سال 2002 در مسابقات بین المللی شرکت کردیم، تصمیم گرفتیم که مسابقات جهانی در داخل کشور راه اندازی کنیم، در سال 2006 پیروز شدیم که این فاصله را به صفر برسانیم و از دیگر کشور ها پیشی بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین گفت: ربات هایی ساخته شده که در بخش های مختلف به کار گرفته شده است و هر روز دامنه این کار بیشتر می گردد که این امر بدون کوشش و ایمان به خداوند سبحان حاصل نشده است.

موسی خانی اضافه نمود: ما بعد از اینکه در سال 2006 مقام های خود را به موزه امام رضا (ع) اهدا کردیم، از آن سال به بعد هر سال بیشتر از 5 مدال کسب نموده ایم که سال جاری نیز مقام اول بین المللی را کسب کردیم.

تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات بین المللی 2019 که در سیدنی استرالیا برگزار گردید، در دو لیگ مقام اول و در یک لیگ دیگر مقام سوم را کسب کردند، در این مسابقات حدود400 تیم حضور داشتند که تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در بخش ربات انسان نما و ربات امداد و نجات مقام اول و در بخش ربات های فوتبالیست کوچک مقام سوم را کسب کردند.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موفقیت تیم های رباتیک ایرانی با وجود تحریم ها، نابودی پهپاد آمریکایی نشانه قدرت نمایی ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت تیم های رباتیک ایرانی با وجود تحریم ها، نابودی پهپاد آمریکایی نشانه قدرت نمایی ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید