نخستین مجمع مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نخستین مجمع عمومی مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی، با حضور اعضای این جامعه از استان های مختلف کشور، یکشنبه 15 مهر در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

نخستین مجمع مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی برگزار گردید

به گزارش خبرنگار وبلاگ پر زرق و برق، در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی و با حضور مدیرانی از این سازمان برگزار گردید، مهمترین موضوعات مرتبط با فعالیت اقامتگاه های بوم گردی مورد آنالیز نهاده شد و انتخابات هیئت رئیسه سنی و هئیت مدیره و بازرسان نیز برگزار گردید و در انتها این مراسم، لوگوی اقامتگاه های بوم گردی کشور رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم، اکبر رضوانیان دبیر هیئت مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی به تشریح سیر فعالیت های این انجمن پرداخت و اسماعیل برات رئیس اداره تدوین ضوابط و استانداردهای گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز توضیحاتی را در خصوص نحوه فعالیت اقامتگاه های بومگردی و مقررات و قوانین مربوط به این اقامتگاه ها ارائه کرد.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری گفت: تأمین زیر ساخت های گردشگری می تواند به توسه هرچه بیشتر این صنعت یاری کند.

او اضافه نمود: اقامتگاه های بوم گردی نگاه جدید به توسعه گردشگری است و خوشبختانه این نوع از تأسیسات گردشگری به خوبی توانسته است در این مدت کوتاه جای خود را در صنعت گردشگری باز کند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: اقامتگاه های بومگردی به عنوان بخشی از تأسیسات گردشگری می توانند به عنوان یکی از ارکان صنعت گردشگری در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های این صنعت نقش ایفا نمایند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری در صنعت گردشگری حمایت می نماید و در حال حاضر حمایت های این سازمان از مدیران اقامتگاه های بومگردی ادامه دارد.

او اضافه نمود: همه باید یاری کنیم تا صنعت گردشگری بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد و با توجه به علاقه مندی گردشگران داخلی و خارجی برای استفاده از اقامتگاه های بومگردی توجه به این نوع از تأسیسات گردشگری آینده روشنی را در صنعت گردشگری پیش روی ما قرار می دهد.

ثابت اقلیدی در ادامه گفت: توسعه اقامتگاه های بوگردی باعث گردیده تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم و در حال حاضر با احداث واحدهای بومگردی در روستاهای مختلف برای افراد شغل ایجاد گردیده و متولیان و سرمایه گذاران اقامتگاه های بومگردی به وسیله این اقامتگاه ها درآمدزایی و اشتغال آفرینی دارند.

او در ادامه با اشاره به محیط بکر و طبیعت زیبای روستایی در مناطق مختلف کشور اضافه نمود: خوشبختانه ایران کشوری چهار فصل است و طبیعتی بسیار بسیار زیبا دارد و این طبیعت زیبا علاوه بر گردشگران داخلی مورد توجه گردشگران خارجی نیز نهاده شده است.

لوگویی با نماد خانه های زیبایی روستایی

در ادامه این مراسم لوگوی اقامتگاه های بوم گردی با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی و اعضای هیئت مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی رونمایی شد و از این به بعد این لوگو در قالب تابلویی بر سر در اقامتگاه های بوم گردی نصب خواهد شد.

این لوگو طرحی از یک خانه سنتی به شکل آجری به عنوان نماد خانه های روستایی است که در دو طرف آن دو بال ترسیم گردیده که نماد سبکبال بودن، سفر و جابجایی است که با رنگ آبی نشان داده گردیده است. در کنار آن نیز دو فرم موجی شکل به رنگ آبی و فیروزه ای که نماد هوای پاک است ترسیم گردیده است.

تصویب اساسنامه، انتخاب روزنامه برای درج آگهی و تصویب اساسنامه از دیگر بخش های این مراسم بود.

منبع: میراث آریا

به "نخستین مجمع مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مجمع مؤسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید