نفت تسلیم سودگیری سفته بازان شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، بهای معاملات آینده نفت روز آدینه در واکنش به رشد چشمگیر شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد با این حال تحت تاثیر دورنمای مثبت اقتصاد و تجارت جهانی، خوش بینی همچنان در بازار موج می زند.

نفت تسلیم سودگیری سفته بازان شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، بهای معاملات آینده نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 74 سنت معادل 1.2 درصد کاهش پیدا کرد و در 60 دلار و 44 سنت در هر بشکه بسته شد اما برای کل هفته 0.8 درصد رشد نشان داد.

بهای معاملات آینده نفت برنت 40 سنت معادل 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و در 66 دلار و 14 سنت در هر بشکه بسته شد با این حال برای کل هفته 1.4 درصد رشد داشت. این سومین رشد هفتگی هر دو شاخص قیمت بود.

طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا در هفته گذشته 18 حلقه افزایش یافت و به 685 حلقه رسید که دومین افزایش هفتگی متوالی بود. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز با 14 حلقه افزایش، به 813 حلقه رسید.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز به مارکت واچ گفت: تصور می کنم بازار به دلیل سودگیری معامله گران در آستانه تعطیلات دچار افت شدید قیمتها شد. انتشار گزارش رشد شمار دکلهای حفاری هم فرایند کاهشی قیمتها را تسریع کرد.

قیمتهای نفت تحت تاثیر انتظارات مثبت برای اقتصاد جهانی و تحولات تجاری آمریکا و چین و همچنین تصمیم ماه جاری اوپک برای عمیق کردن کاهش فراوری نفت، تقویت شده اند.

چین روز پنج شنبه فهرستی از معافیتها از تعرفه واردات برای شش محصولات نفتی و شیمیایی آمریکا را اعلام نمود. این اقدام در راستای توافق مقدماتی که دو کشور یک هفته پیش اعلام نمودند و قرار است در ابتدای ژانویه امضا گردد، صورت گرفت.

با این حال بعضی از کارشناسان کالا هشدار داده اند که عرضه جهانی نفت در سال 2020 ممکن است بالاتر از تقاضا باشد و بازار نفت دچار 0.3 میلیون بشکه در روز مازاد عرضه گردد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، تحلیلگران بانک یو بی اس قیمت مورد پیش بینی برای نفت در سال میلادی آینده را به 60 دلار در سه ماهه نخست و 62 دلار در سه ماهه دوم در مقایسه با پیش بینی قبلی 58 دلار و 55 دلار افزایش دادند.

بانکهای جی پی مورگان و گلدمن ساکس نیز هفته گذشته دورنمای قیمت نفت را در پی تصمیم اخیر اوپک برای تشدید کاهش فراوری و بهبود دورنمای تجارت جهانی بالا بردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نفت تسلیم سودگیری سفته بازان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت تسلیم سودگیری سفته بازان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید