نگاه ویژه کادر فنی تیمهای ملی به چهرههای پیروز لیگ برتر کشتی

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، پیکارهای لیگ برتر سال جاری با تمام فراز و فرودهای خود با توجه به شیوع ویروس کرونا، مزایا و معایب فراوانی داشت. البته با چشم پوشی بر کاستی های موجود لیگ سال جاری که باید در فرصت کافی مورد آنالیز قرار گیرد، می توان به نکات شاخص و مفید این میدان داخلی اشاره نمود. پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی، جدا از دستاوردهای اقتصادی برای کشتی گیران و مربیان، دارای بار فنی و نتایج خوبی برای مدعیان جوان و آینده دار بود که توانستند توان و استعداد خود را به رخ کادر فنی تیم ملی بکشند.

نگاه ویژه کادر فنی تیمهای ملی به چهرههای پیروز لیگ برتر کشتی

از شروع پیکارهای لیگ برتر، محمد بنا و غلامرضا محمدی به عنوان سرمربیان تیم های ملی کشتی همراه با دیگر مربیان کادر فنی در بیشتر دیدارهای لیگ در سالن مسابقات حضور داشتند تا عملکرد آزاد و فرنگی کاران را زیر نظر بگیرند. بدین ترتیب کشتی گیران باتجربه و عنواندار، در کنار جوانان باانگیزه و جویای نام، مجال آن یافتند تا در شرایطی که شیوع کرونا باعث تعطیلی و بلاتکلیفی این رشته شده، توان فنی و جسمی واقعی خود را در لیگ نمایان نمایند.

در این میان باید به کشتی گیران جوان و دور از عرصه ملی اشاره نمود که انگیزه فراوانی داشتند تا در برابر نگاه تیزبین سرمربیان تیم های ملی، هر چه در چنته دارند رو نمایند. به هر حال کوشش و زحمات این کشتی گیران نیز بی نتیجه نماند و حالا سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در نظر دارند این چهره های جوان و پرامید را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

به همین دلیل غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به سطح کیفی دور برگشت لیگ برتر گفت: چند مدعی جوان توانستند نظر کمیته فنی را جلب نمایند. البته این موضوع فقط به دور برگشت منتهی نمی گردد و در پیکارهای دور رفت لیگ برتر هم چهره های جوان و آینده داری را زیر نظر داشتیم که قطعاً به اردوهای آینده تیم ملی دعوت خواهند شد. به هر حال اصل و اساس لیگ، همان نتایج غیرقابل پیش بینی و شور و هیجان آن است که خوشبختانه شاهد آن بودیم. ما بعد از انتها مرحله نهایی لیگ برای برپایی اردوهای تیم ملی و شروع برنامه های پیش رو اقدام می کنیم که مطمئناً از جوانان مستعد و پیروز لیگ برتر نیز دعوت خواهیم کرد.

از سوی دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی هم چنین نظری دارند؛ به طوری که حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان تیم ملی با توجه به سطح کیفی پیکارهای لیگ اعلام نمود: این رقابتها باعث شد فرنگی کاران با انگیزه بیشتری تمرین نمایند و به وضوح دیدیم شور و حال بچه ها در دور برگشت لیگ برتر به مراتب بیشتر از دور رفت بود. پیشرفت کشتی گیران در طول مسابقات کاملاً به چشم آمد و ما با فرنگی کاران سرحال تر و آماده تری روبرو شدیم. البته در دور رفت لیگ تعیین شد، ماه ها دوری از مسابقه و تمرین بر روی تشک، باعث افت بچه ها شده بود، اما در دور برگشت شرایط بهتر شد و بیشتر کشتی ها با شور و حال و هیجان بیشتری همراه بود.

آنچه مسلم است حالا دست کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای دعوت از کشتی گیران به اردوی آماده سازی رقابتهای قهرمانی آسیا و مسابقات گزینشی بازتر است، چراکه سرمربیان تیم ملی در کنار شناخت از کشتی گیران باتجربه و قدیمی، از پتانسیل و توان جوانان باانگیزه و نسبتاً گمنام هم مطلع هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگاه ویژه کادر فنی تیمهای ملی به چهرههای پیروز لیگ برتر کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ویژه کادر فنی تیمهای ملی به چهرههای پیروز لیگ برتر کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید