همکاری در فراوری داروهای پایین آورنده فشارخون

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از همکاری در فراوری کدئین فسفات، لتروزول، مرفین سولفات، نالوکسان، نیفه دیپین به عنوان داروی پایین آورنده فشار خون اطلاع داد.

همکاری در فراوری داروهای پایین آورنده فشارخون

دکتر محمد عبداللهی در گفت وگو با وبلاگ پر زرق و برق، در مورد نتایج حاصل شده از پژوهش های این مرکز اظهار کرد: پژوهش های صورت گرفته در پژوهشکده علوم دارویی به دلیل دارا بودن اعتبار کافی در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده اند و منجر به گسترش دانش بنیادی در حوزه علوم دارویی شده است.

وی گفت: پژوهشکده علوم دارویی کوشش های متعددی در جهت کاربردی کردن پژوهش ها و انجام خدمت مورد احتیاج صنعت و تکمیل فرآیند فراوری محصول انجام داده است که شامل برپایی تست های لازم برای آنالیز اثربخشی و سلامت ترکیبات سلامت محور نیز هست. همچنین نقش مهمی در پیشبرد پژوهش های کاربردی در معرفی مولکول های جدید و تجاری سازی فرآورده های دارویی داشته است که می توان به همکاری در فراوری کدئین فسفات، لتروزول، مرفین سولفات، نالوکسان، نیفه دیپین به عنوان داروی پایین آورنده فشار خون، سلکوکسیب به عنوان داروی بازدارنده انتخابی COX-2، شربت گیاهی Zataria multiflora به عنوان ضد سرفه، Deferasirox، Tinibs and Finibs، Bosentan، .Fingolimod، Nitisinone و تعدادی دیگر اشاره کرد.

پژوهش بدون مشتری نمی خواهیم

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه پژوهشگران نباید تنها به فراوری مقاله اکتفا نمایند، بلکه باید حلال مسائل مردم و جامعه باشند، گفت: نمی خواهیم پژوهشی انجام گردد که مشتری بیرون از دانشگاه نداشته باشد یا به درد جامعه و مردم و صنعت خودمان نخورد. ما می خواهیم به مرحله ای برسیم که علم فراوریی ما قابل درک برای عموم مردم و تامین نماینده احتیاجهای آن ها باشد.

وی گفت: پژوهشکده علاوه بر تحقیقات دارویی در زمینه آموزشی نیز کوشش های بسکمک انجام داده است و از اولین مراکز برگزارنماینده دوره های دکترای تخصصی و پسا دکترا و پذیرش دانشجویان داخل و خارجی بوده است و بعنوان الگویی خوب در دانشگاه از آن یاد می گردد. تا کنون بیش از 20 دانش آموخته این دوره ها در موسسات علمی داخل و خارج از کشور در موقعیت های خوب علمی مشغول به کار هستند.

رییس مرکز تحقیقات دارویی اضافه کرد: این مرکز بطور مداوم با تشکیل دوره های کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی حرفه ای به آموزش متخصصین در حوزه های مختلف علوم دارویی پرداخته است. توجه جدی به تجاری سازی ایده ها و تاسیس هسته های فن آور و سپس شرکت های دانش بنیان هم از جمله فعالیت های جدی این پژوهشکده است که به منظور حمایت از کاربردی سازی پژوهش ها صورت گرفته است.

وی در ادامه در مورد تحریم ها متذکر شد: کمبود بودجه تاثیرگذار است؛ اما برای رسیدن به اهداف بلند پژوهشکده، تحریم ها را محدود نماینده نمی دانیم زیرا نیروهای ویژه و ماهری داریم که با شرایط خود را وفق داده و آماده خدمت هستند، همچنین تعمیر وسایل موجود و تجهیز آزمایشگاه ها با دستگاه های ساخت ایران از افتخارات ما است. خوشبختانه همکاران خوبی در پژوهشکده داریم که حتی در شرایط محدودیت های اقتصادی، اقدام به اهدا از منابع شخصی می نمایند و ما را در فرآیند حفظ آمادگی آزمایشگاه ها هم کمک نموده اند.

عبداللهی در سرانجام با بیان اینکه تاکنون فعالیتهای پژوهشی اعضای این مرکز تحقیقاتی منجر به کسب رتبه های برتر در چندین دوره ارزشیابی مراکز تحقیقاتی و جشنواره رازی شده است، اضافه کرد: فعالیت های پژوهشکده علوم دارویی در قالب پژوهش های کاربردی مورد احتیاج صنعت و جامعه و برطرف مسائل آن ها همواره مورد توجه بوده است. در همین ارتباط در سومین جشنواره فناوری سلامت (آبان ماه 96) بعنوان برگزیده در جذب منابع اقتصادی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد تقدیر قرار گرفتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همکاری در فراوری داروهای پایین آورنده فشارخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری در فراوری داروهای پایین آورنده فشارخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید