هم اندیشی دهیاران و شوراها با یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، به منظور صیانت از آثار تاریخی، جلسه تعامل و هم اندیشی دهیاران و شوراهای شهرستان بیله سوار با یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزار گردید.

هم اندیشی دهیاران و شوراها با یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، صابر افضل نیا فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان در این نشست خواهان مشارکت دهیاران در شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز شد.

او توضیح داد: دهیاران و شوراها به عنوان بازوان یاریگر دولت در روستاها و شهرها می توانند در صیانت از آثار تاریخی یاریگر ما باشند.

افضل نیا اضافه کرد: دهیاران و شوراها می توانند افرادی را که اقدام به حفاری غیرمجاز یا غارت اموال بیت المال نموده اند به موقع شناسایی و به میراث فرهنگی یا نیروی انتظامی معرفی نمایند.

او تاکید نمود: پیشگیری از تخریب آثار تاریخی با یاری دهیاران و شوراها به سادگی امکان پذیر خواهد بود و انتظار ما حمایت دهیاران و شوراها از طرح های صیانتی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل متذکر شد: لازم است دهیاران و شوراها در زمان اعطای مجوز ساخت و ساز به اهالی از میراث فرهنگی شهرستان استعلام نمایند تا ساخت و سازها در محدوده آثار تاریخی احداث نشود.

او با بیان اینکه مشارکت مردم در صیانت از آثار تاریخی رو به افزایش است، اضافه کرد: در سایه مشارکت مطلوب شهروندان از تخریب و حفاری های غیرمجاز متعددی ممانعت شده است.

افضل نیا گفت: برخورد با حفاران بدون اغماض بوده و افراد بعد از شناسایی و دستگیری تحویل دستگاه قضایی می شوند.

در این جلسه فرماندار شهرستان بیله سوار نیز به مسئولیت دهیاران و شوراها در حفاظت از آثار باستانی تاکید نمود و گفت: لازم است دهیاران و شوراها در شناسایی حفاران غیرمجاز و دستگیری آن ها مشارکت نمایند.

منبع: میراث آریا

به "هم اندیشی دهیاران و شوراها با یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم اندیشی دهیاران و شوراها با یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید