ژاپن: نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام نمی کنیم

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، وزیر دفاع ژاپن احتمال اعزام نیروی نظامی این کشور به خاورمیانه را رد کرد.

ژاپن: نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پر زرق و برق به نقل از کیودو نیوز، تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن امروز (سه شنبه) اعلام نمود که برنامه ای برای اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه به منظور پیوستن به ائتلاف نظامی مورد نظر آمریکا ندارد. واشنگتن این طرح را با هدف تامین امنیت کشتی های تجاری در خلیج فارس در برابر تهدیدهای احتمالی مطرح نموده است.

هرچند این طرح آمریکا پس از حمله به دو نفتکش در خلیج فارس که یکی از آنها تحت فعالیت یک شرکت ژاپنی بود، مطرح شد اما وزیر دفاع ژاپن گفته که دیگر شاهد حملاتی مشابه نبوده و اینکه تهدید علیه ژاپن در این منطقه فروکش نموده است.

وزیر دفاع ژاپن همچنین حاضر به پاسخ در این خصوص نشد که آیا واشنگتن از توکیو برای پیوستن به این ائتلاف درخواستی داشته یا خیر. ایوایا در کنفرانس خبری خود گفت: ما به طور مستمر درحال ارتباط نزدیک با طرف آمریکایی هستیم اما باید از افشای تبادلات خاص خود امتناع کنیم.

ایوایا بر اهمیت ادامه کوشش های دیپلماتیک برای کاهش تنش در خاورمیانه تاکید نمود؛ منطقه ای که واشنگتن بعد از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی نسبت به اقدام نظامی علیه ایران تهدیداتی را عنوان نمود.

موضوع دیگر مربوط به محدودیتهایی است که در قانون اساسی ژاپن برای عدم مشارکت در فعالیتهای جنگ طلبانه وضع شده است و همین موضوع مانع از هرگونه اعزام نیروی نظامی این کشور به منطقه خلیج فارس می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ژاپن: نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید