گیت های الکترونیکی بهترین تماشاگر هفته اول لیگ، اتفاق بدی می افتاد چه کسی جوابگو بود؟

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی شروع شد که بی نظمی در ورود تماشاگران به استادیوم ها و کاربرد نداشتن گیت های ورودی، کاملاً به چشم آمد.

گیت های الکترونیکی بهترین تماشاگر هفته اول لیگ، اتفاق بدی می افتاد چه کسی جوابگو بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ پر زرق و برق، لیگ برتر نوزدهم که قرار بود از تاریخ 10 مردادماه شروع گردد، با تأخیری 21 روزه و از 31 مردادماه با برگزاری دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی به عنوان دیدار افتتاحیه لیگ شروع شد. تعویق 21 روزه لیگ برای استانداردسازی استادیوم ها، نصب دوربین مداربسته، گیت های ورودی و شماره گذاری شدن جایگاه ها صورت گرفت و فدراسیون فوتبال تأکید داشت تا زمانی که این استانداردها رعایت نگردد، لیگ را شروع نخواهد کرد.

فدراسیون فوتبال کوشش زیادی کرد لیگ با استانداردهای خوبی برگزار گردد و حضور تماشاگران در استادیوم ها نظم بگیرد. از همین رو جدیت فدراسیون برای استانداردسازی استادیوم ها باعث شد تمام استان ها و باشگاه ها کوشش نمایند با نصب جایگاه های شماره دار، گیت های ورودی و دوربین مداربسته کار را به پایان برسانند. پس از رعایت این استانداردها لیگ شروع شد، اما گویا برای ورود تماشاگران به استادیوم ها و چگونگی اجرای نظم روی سکوها، برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته است. گویی کاربرد گیت ها نیز اهمیتی نداشت که در هفته اول و در بیشتر استادیوم ها بی نظمی شدیدی را شاهد بودیم.

از بازی افتتاحیه لیگ برتر نوزدهم بین تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی، شاهد بی نظمی بودیم. ابتدا اعلام شد در طبقه دوم استادیوم آزادی بلیت فروشی صورت نمی گیرد، چرا که گیت های ورودی طبقه دوم نصب نشده است. سپس بلیت فروشی الکترونیکی با مشکل روبرو شد و با توجه به تجمع طرفداران پشت گیت های ورودی، تماشاگران بدون توجه به گیت ها وارد استادیوم شدند. گیت های ورودی در دیگر استادیوم ها از جمله شهدای شهر قدس، بنیان دیزل تبریز، شهدای فولاد اهواز و ... نیز کاربردی نداشت و تماشاگران مانند فصل گذشته و حتی با بی نظمی بیشتری وارد استادیوم ها شدند.

مسلماً اجرای هر سیستم جدیدی احتیاج به زمان دارد و علاوه بر عادت تماشاگران به خرید بلیت الکترونیکی، عبور از گیت های ورودی و نشستن روی شماره جایگاه متناسب با بلیت، به فرهنگ سازی نیز احتیاج است تا سیستم جدید نظم بهتری بگیرد. با این حال عدم کاربرد گیت ها با وجود تعویق 21 روزه لیگ، نشان می دهد که استانداردها آنطور که باید هم رعایت نشده که اگر اینطور بود، تماشاگران به راحتی و با بی نظمی وارد استادیوم ها نمی شدند. به نظر می رسد علاوه بر بالا رفتن استانداردها، در برنامه ریزی هم احتیاج به تدبیر قوی تری است تا در هفته های پیش رو بازهم شاهد بی نظمی نباشیم.

اینکه یک نفر بدون تهیه بلیت به تماشای مسابقات برود، قطعاً نمره منفی برای فوتبال ایران است. نکته دیگر تمام این سختگیری ها، بابت این موضوع بود که تماشاگران خاطی شناسایی شوند. اگر در بازی های دو روز گذشته یا در بازی امروز شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان اتفاقی رخ می داد یا رخ دهد تمام زحمات به باد خواهد رفت. در این شرایط اگر اتفاق بدی رخ دهد چه کسی جوابگو خواهد بود؟

گیت هایی که قرار بود تماشاگران را کنترل نمایند، خودشان به بهترین تماشاگر هفته اول لیگ برتر تبدیل شدند و عملاً کارآیی نداشتند. امید است که استانداردها حداقل در هفته دوم لیگ برتر که پنجشنبه و آدینه هفته جاری برگزار خواهد شد، رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گیت های الکترونیکی بهترین تماشاگر هفته اول لیگ، اتفاق بدی می افتاد چه کسی جوابگو بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت های الکترونیکی بهترین تماشاگر هفته اول لیگ، اتفاق بدی می افتاد چه کسی جوابگو بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید