38 واحد صنفی در قزوین تعطیل شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، سید علیرضا خونساری در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اجرای آیین نامه ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین در سه ماهه تابستان بیش از 9 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در این ماموریتها یک هزار و 944 مورد اخظار به افراد داده شد. .

38 واحد صنفی در قزوین تعطیل شد

وی اضافه کرد: در این مدت 55 مورد اخطار با تعطیلی 48 ساعته صادر شد و 38 واحد تهیه و توزیع مواد غذایی به طور موقت تعطیل شدند و پرونده آنها برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارسال شد.

593 نمونه برداری از مواد غذایی

محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین نیز علت تعطیلی واحدهای یادشده را داشتن نواقص بهداشت محیطی طبق آیین نامه ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و برطرف نکردن به موقع نواقص بهداشتی و همچنین عرضه مواد غذایی غیرقابل مصرف به استناد جوابیه آزمایشگاه مواد غذایی استان مطرح نمود.

وی اضافه کرد: استخر شنا، آجیل پزی، رستوران، اغذیه فروشی و کبابی، ماست بندی، سبزی خُردکنی، تهیه غذای بیرون بر، نانوایی، خواربار فروشی، قنادی، میوه فروشی، جگرکی، آرایشگاه زنانه و لبنیاتی از واحدهای صنفی تعطیل شده است.

سلیمانی گفت: در این مدت تعداد 593 نمونه مواد غذایی برای انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی برداشت شده و پرونده 78 متصدی که مواد غذایی آلوده عرضه می کردند به مراجع قضایی ارسال شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، موارد را با شماره تلفن 190 به بازرسان بهداشت محیط استان اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "38 واحد صنفی در قزوین تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "38 واحد صنفی در قزوین تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید