امیر مهدی زاده در کسب چهارمین مدال جهانی ناکام شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، امیر مهدی زاده کاراته کای قمی در ماه های اخیر نتوانسته در مسابقات پیش روی خود به مدال طلا برسد و این بار در مسابقات قهرمانی دنیا در اسپانیا ناکام شد و بر خلاف 3 دوره گذشته دستش به مدال نرسید.

امیر مهدی زاده در کسب چهارمین مدال جهانی ناکام شد

مهدی زاده که در مسابقات کاراته دنیای پاریس 2012 طلا گرفته بود، در جام دنیای 2014 برمن آلمان صاحب برنز شد و در مسابقات دنیای 2016 لینز اتریش طلای دیگری کسب نموده بود این بار در مسابقات قهرمانی دنیا در اسپانیا در چهارمین حضور خود وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

گرچه روی امیر مهدی زاده برای کسب یک مدال باارزش دیگر برای ورزش قم و کاراته ایران حساب زیادی باز شده بود اما کاراته کای وزن منهای 60 کیلوی ایران نتوانست توانایی های خود را بروز دهد. او در دور اول به سختی یک کوبایی را 5 بر 4 شکست داد و در دور دوم هم یک ترکیه ای را یک بر صفر شکست داد و گام های لرزانی به سوی مراحل بعدی برداشت.

در دور سوم، فاجعه از راه رسید و امیر مهدی زاده به یک کاراته کای مراکشی به نام عبدالسلام آمکناسی که قهرمان قاره آفریقا محسوب می گردد 9 بر 4 باخت و بدین ترتیب طلا را از دست داد. امید مهدی زاده این بود که کاراته کای مراکشی به فینال برسد تا او بتواند در جدول شانس مجدد برای برنز کوشش کند اما آمکناسی حذف شد و در نتیجه مهدی زاده به جدول شانس مجدد هم نرسید.

او در 2 تورنمنت اخیر خود پیش از مسابقات دنیای کاراته مادرید نیز از کسب طلا ناموفق بوده به طوری که مهدی زاده در مسابقات کاراته وان برلین با مدال برنز مسابقات را به انتها برد و در بازی های آسیایی جاکارتا نیز صاحب نشان نقره شد که البته ناداوری نقش مهمی در نقره جاکارتای او داشت.

کاراته کای قمی در راه حضور در المپیک 2020 توکیو قرار گرفته است و برای حضور در این مسابقات و قرار دریافت در شانس مدال باید در یک سال و نیم باقی مانده به المپیک امتیازات لازم برای حضور در این مسابقات بزرگ را کسب کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امیر مهدی زاده در کسب چهارمین مدال جهانی ناکام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر مهدی زاده در کسب چهارمین مدال جهانی ناکام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید