بروز مشکل در زمینه دارو به واسطه نوسانات ارزی و وجود تحریم ها

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: نوسانات ارزی و وجود تحریم ها نیز در سال های اخیر در زمینه دارو مشکلاتی را ایجاد نموده است.

بروز مشکل در زمینه دارو به واسطه نوسانات ارزی و وجود تحریم ها

جواد تاج کی در گفت وگو با وبلاگ پر زرق و برق، با اشاره به وجود مسائل مالی در زمینه تامین دارو، گفت: متاسفانه بیمه ها به تعهدات خود عمل نمی نمایند و همین موضوع باعث بروز مسائلی برای داروخانه ها می گردد.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین موجود به ازای هر نسخه بیمار، بیمه ها موظف هستند که 60 درصد هزینه را در همان روز و 15 درصد آن را تا 2 الی 3 ماه آینده پرداخت نمایند که این موضوع غالبا رعایت نمی گردد و همین امر اقتصاد داروخانه ها را دچار مشکل می نماید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در شرایطی قرار داریم که در زمینه برخی از اقلام دارویی با مسائلی روبه رو هستیم، اضافه نمود: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه مسائل پرداخت مالی بیمه ها به داروخانه های دولتی و خصوصی هنوز پا برجا است داروخانه ها در تامین برخی از اقلام دارویی مسائلی دارند.

تاج کی اظهار داشت: نوسانات ارزی و وجود تحریم ها نیز در سال های اخیر در زمینه دارو مسائلی را ایجاد نموده است، اما با این وجود این مسائل توانسته است میزان اقلام دارویی مسائل را از 30 تا 40 قلم دارویی به 60 تا 70 اقلام برساند و همین موضوع مشکل ایجاد نموده است.

وی اظهار کرد: این کمبود از گذشته در سیستم دارویی کشور وجود داشته است، هر چند که این مسائل، مسائل جدی نیست اما با تمام توان کوشش می گردد این کمبودها جبران گردد.

این مسئول اظهار داشت: مسائل نوسانات ارزی نیز باعث می گردد تا در زمینه تامین مواد اولیه برای فراوری داروی داخلی نیز مسائلی به وجود آید و در حال حاضر در تهیه برخی از مواد اولیه مشکل داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بروز مشکل در زمینه دارو به واسطه نوسانات ارزی و وجود تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروز مشکل در زمینه دارو به واسطه نوسانات ارزی و وجود تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید