ماهیت منازعه واشنگتن و پکن پیچیده است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، دکتر رضا سیمبر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تقابل واشنگتن و پکن، یکی ریشه در سیاستهای حمایت گرایانه اقتصادی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و دیگری ریشه در مواجهه سیاسی و تبلیغاتی وی و چین دارد.

ماهیت منازعه واشنگتن و پکن پیچیده است

وی اضافه نمود: از این رو چنین منازعه ای صرفا یک بعدی و محدود به مسائل اقتصادی نیست. مهار چین همواره از اصلی ترین دغدغه های دونالد ترامپ بوده است و وی همچنان این دغدغه را با وجود گذشت دو سال از حضورش در کاخ سفید مدنظر مدنظر قرار می دهد.

استاد روابط بین لملل دانشگاه گیلان اضافه نمود: ترامپ به لحاظ روانی و تبلیغاتی نیز سعی دارد هجمه تمام عیاری را علیه چینی ها طرح ریزی و اجرا کند. نباید فراموش کرد که چین حاضر به پذیرش قواعد بازی تحمیلی در مناسبات بین الملل، آن هم از سوی ایالات متحده آمریکا نیست و همین مسئله سبب شده است تا واشنگتن در تقابل با این کشور قرار گیرد.

وی در خاتمه تاکید نمود : یکی دیگر از دغدغه های ترامپ، مقبله با نفوذ چین در منطقه شرق آسیا و به طور کلی، نفوذ پکن در نظام بین الملل است. بخشی از اقدامات ضد چینی ایالات متحده در قبال چین نیز در همین راستا قابل تحلیل است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماهیت منازعه واشنگتن و پکن پیچیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیت منازعه واشنگتن و پکن پیچیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید