نکونام از پیکان رانده، از نساجی مانده

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، فرکی از این اتفاقات هیچ خبری نداشت: تا الان هیچ تماسی از سوی باشگاه پیکان با من صورت نگرفته و بحثی در مورد حضور من در این تیم نبوده.

نکونام از پیکان رانده، از نساجی مانده

سمیرا شیرمردی ، جواد نکونام که پنجشنبه به عنوان سرمربی جدید پیکان انتخاب شد، خیلی زود کارش را در این تیم آغاز کرد تا از دیگر تیم ها عقب نمانند. نکونام با رویای کسب سهمیه آسیا، با پیکان قراردادی یک و نیم ساله امضا کرد اما این رویا خیلی زود به باد رفت. وقتی هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نامه ای به محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان تاکید نمود، حضور جواد نکونام در این تیم را منتفی نمایند. با این اتفاق، حالا نام حسین فرکی به عنوان سرمربی جدید پیکان مطرح می گردد اما فرکی اطلاعی از این اتفاقات ندارد و به صراحت می گوید تا الان از سوی باشگاه پیکان هیچ تماسی با او گرفته نشده.

همانطور که انتظار می رفت پنجشنبه گذشته جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید پیکان معرفی گردید. مراسم معارفه هم خیلی زود برگزار گردید تا او کارش را زودتر آغاز کند. بعد از این انتخاب، بازیکنان زیادی مصاحبه کردند و حضور جواد نکونام را اتفاق مثبتی می دانستند که می تواند انگیزه بازیکنان را بالا ببرد. یکی از تجربه لالیگایی نکونام تعریف و تمجید می کرد، دیگری از فاصله سنی کمی که با بازیکنان دارد و ارتباط دوستانه با او. به هر حال به نظر می رسید بازیکنان از این انتخاب خیلی خوشحال بودند و داشتند خودشان را آماده می کردند تا کنار جواد نکونام روزهای خوبی را تجربه نمایند اما هنوز یکی، 2 روز هم از حضور نکونام در پیکان نگذشته بود که یک نامه همه چیز را تغییر داد. هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نامه ای خطاب به محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان، حضور نکونام در این تیم را منتفی اعلام نمود: نظر به این که سیاست های حاکم بر باشگاه فرهنگی و ورزشی در درجه نخست، احترام به مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی بوده و بدیهی است کسب هرگونه موفقیت، مقام و عنوانی با زیر پا گذاشتن این مسئولیت ارزشی ندارد. علی رغم این که هیچ علاقه ای به دخالت در امور اجرایی باشگاه را ندارم، حسب وظیفه به عنوان سیاستگذار باشگاه پیکان اعلام می کنم احترام به تیم های دیگر به خصوص تیم های شهرستانی لیگ برتر با طرفدارانی عاشق، پرشور و دلسوز شرط اصلی فعالیت های اصلی آن باشگاه است. بنابراین انتخاب سرمربی از این تیم ها اکیداً ممنوع بوده و باشگاه فقط مجاز به انتخاب سرمربی از میان سرمربیانی است که قبل از اتمام نیم فصل لیگ برتر 97 به عنوان سرمربی آزاد شناخته شوند.

در این نامه، چند نکته وجود داشت. اول اینکه یکه زارع از واژه اکیدا استفاده کرد که با این اتفاق کاملا معین است که جواد نکونام دیگر تحت هیچ شرایطی نمی تواند شانسی برای حضور در پیکان داشته باشد. نکته دیگر هم در مورد انتخاب سرمربی جدید بود. وقتی که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد کرد از سرمربیان آزاد استفاده گردد. با این مساله همه ذهن ها به سمت حسین فرکی رفت. اتفاقا خیلی زود هم خبر رسید باشگاه پیکان به دنبال مذاکره با حسین فرکی است تا او را به عنوان سرمربی جدید معرفی نمایند اما فرکی از این اتفاقات هیچ خبری نداشت: تا الان هیچ تماسی از سوی باشگاه پیکان با من صورت نگرفته و بحثی در مورد حضور من در این تیم نبوده.

با این صحبت ها شاید تصور می شد مسئولان باشگاه پیکان قبلا با فرکی مذاکره کردند و حالا برای انتخاب او به عنوان سرمربی، نیازی به مذاکره دوباره نیست. چراکه بعد از اینکه مجید جلالی از سرمربیگری پیکان کنار برود، بلافاصله خبر رسید حسین فرکی جانشین او شده اما این مساله خیلی زود منتفی شد. فرکی در رابطه با اینکه آیا قبلا از سوی باشگاه پیکان صحبتی با او شده یا نه، شرح می دهد: نه، قبلا هم هیچ صحبتی با من در مورد حضور در پیکان صورت نگرفته.

اگرچه تا الان هیچ صحبتی با حسین فرکی برای حضور در پیکان صورت نگرفته اما به نظر می رسد او گزینه اصلی این باشگاه باشد چراکه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید نمود از مربیان آزاد استفاده گردد که در این برهه زمانی، تنها چند مربی هستند که چنین شرایطی دارند که اکثر آنها شاید به دلایلی با سیاست های باشگاه پیکان جور در نیایند. به هر حال در این برهه، به جز حسین فرکی که از او به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری پیکان یاد می گردد، پرویز مظلومی، فیروز کریمی، عبدا... ویسی، صمد مرفاوی و چند مربی دیگر بدون تیم هستند.

در مورد آینده جواد نکونام همه چیز مبهم است. نکونام بدون شک دوست ندارد با چنین شرایطی، به نساجی برگردد و کار خود را در این تیم ادامه دهد. او حتی برای طرفداران نساجی نامه خداحافظی نوشته که با این اتفاق بعید است دیگر بخواهد به آنجا برگردد اما حالا دیگر تیمی نمانده که بخواهد نکونام را به خدمت بگیرد. اکثر تیم ها سرمربی خود را شناخته اند و دیگر خبری از تغییر نیست. با این اتفاق می گردد گفت نکونام حالا از پیکان رانده و از نساجی مانده است. اتفاق تلخی که شاید او را از اهدافش فعلا دور کند. مگر اینکه اتفاق عجیب دیگری بیفتد که فعلا بعید به نظر می رسد.

9-1

منبع: ایران ورزشی

به "نکونام از پیکان رانده، از نساجی مانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام از پیکان رانده، از نساجی مانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید