آمار واقعی جانباختگان کرونا 3 برابر بیشتر از میزان اعلام شده است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، سازمان دنیای بهداشت اظهار داشت آمار واقعی جانباختگان کرونا در دنیا به احتمال بسیار زیاد 3 برابر بیشتر از آمار رسمی است.

آمار واقعی جانباختگان کرونا 3 برابر بیشتر از میزان اعلام شده است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پر زرق و برق، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سازمان دنیای بهداشت بیان کرد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ممکن است دو تا سه برابر بیشتر از آمار رسمی باشد، زیرا بسیاری از کشور ها برای تخمین و گزارش صحیح تعداد تلفات با چالش روبه رو هستند.

سازمان دنیای بهداشت در ارزیابی سالانه خود بیان کرد از زمان شیوع، ویروس جدید کرونا، بیش از 153 میلیون نفر را آلوده نموده و باعث مرگ بیش از 3.2 میلیون نفر در سطح دنیا شده است که این میزان خسارت به بشریت است که احتمالا کمتر گزارش شده و ممکن است چندین برابر باشد.

آمار رسمی مرگ و میر در دنیا در سال 2020، 1.8 میلیون نفر اعلام شد، در حالی که WHO تخمین زد که حداقل سه میلیون نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند، یعنی 1/2 میلیون نفر کمتر از آمار واقعی اعلام شده است.

WHO گفت تفاوت بین تعداد رسمی و واقعی ممکن است مسائل بیشتری را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ایجاد کند.

این سازمان همچنین بیان کرد تقریبا نیمی از جانباختگان دنیای کووید-19 در قاره آمریکا و یک سوم در اروپا مشاهده شده است، زیرا این دو منطقه بیشترین آسیب را در سراسر دنیا دیده اند.

کشور های دارای درآمد بالا 45 درصد موارد دنیای را تشکیل می دهند، حتی اگر فقط 12.4 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل دهند.

WHO روز چهارشنبه در به روزرسانی هفتگی خود بیان کرد که آمریکا، هند و برزیل با 32 میلیون، 24 میلیون و 15 میلیون بیشترین موارد ابتلا را داشته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمار واقعی جانباختگان کرونا 3 برابر بیشتر از میزان اعلام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار واقعی جانباختگان کرونا 3 برابر بیشتر از میزان اعلام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید