10 مورد از عجیب ترین مدارس دنیا!

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدارس عجیب دنیا

مدرسه را می توان بنیادی ترین قدم هر کودکی برای ورود به دنیای واقعی دانست. مدرسه دانش آدم ها را درباره موضوعات مختلف بالا می برد و زندگی آن ها را شکل می دهد تا بتوانند با شجاعت و با آغوش باز به پیشواز آینده بروند. یک مدرسه نرمال قاعدتا شامل تعداد زیادی دانش آموز با کتاب، کیف و چندین و چند کلاس است. دانش آموزان در مدارس از معلمانشان تکالیف را دریافت می نمایند و موظفند تا هر جلسه انجام دهند چون قرار است که به وسیله همین تکالیف ارزشیابی شوند و علاوه بر این معلم ها از این طریق می توانند استعداد و مهارت های داش آموزانشان را بسنجند. اما مدرسه هایی هم وجود دارند که کاملا این شیوه ها را کنار گذاشته اند و سیستم منحصر بفرد آموزشی خودشان را ابداع نموده اند. با معرفی مدارس عجیب دنیا همراه خبرنگاران باشید:

10 مورد از عجیب ترین مدارس دنیا!

مدرسه جادوگری | Witch School

مدرسه جادوگری در استان ماساچوست آمریکا واقع شده است و به وسیله شخصی به نام rev. Ed Hubbard تاسیس شده است. این مدرسه درس ها را به صورت آنلاین ارائه می دهد و لازم نیست در مدرسه حضور داشته باشید ولی برخی ها می توانند انتخاب نمایند که حضور فیزیکی داشته باشند. این مدرسه عقاید جادوگران و برخی از تردستی ها و کارهای آن ها را آموزش می دهد و از سال 2004 که تاریخ گشایش مدرسه بوده، بیشتر از 200000 نفر در آن ثبت نام نموده اند. این مدرسه علیرغم مخالفان زیادی به خصوص از طرف مسیحیان ارتدوکس که دارد، همچنان با همان قدرت به راهش ادامه می دهد.

مدرسه قطاری | Train platform school

دومین مورد از مدارس عجیب دنیا متعلق به مدرسه قطاری است. تماشا بچه هایی که در ایستگاه های قطار هند همه زندگی شان را می گذرانند به جای این که به مدرسه بروند دردناک بود آن هم وقتی که در فقر کاملند و تحصیلات می توانست زندگی آن ها را کاملا عوض کند. به همین دلیل معلمی به نام Inderjit Khurana تصمیم گرفت تا به جای این که بچه ها را به مدرسه بکشاند، مدرسه را به پیشواز آن ها ببرد. در واقع مدرسه آن ها در قطار است، آن ها در این مدارس شعر، عروسک گردانی و بازیگری یاد می گیرند و در هر زمانی که بخواهند می توانند مدرسه را ترک نمایند. در این مدرسه حتی غذا و خدمات پزشکی هم به بچه ها و هم به خانواده هایشان ارائه می گردد.

مدرسه جادوی مارها | Snake charming school

در این مدرسه در هند به بچه ها از سن دو سالگی نحوه جادو کردن مارها را آموزش می دهند و همین که بچه ها به سن 12 سالگی می رسند تقریبا دیگر همه چیز را درباره مارها و طبیعت آن ها می دانند و آماده شده اند تا به صورت حرفه ای با آن ها کار نمایند. پسرها یاد می گیرند چطور با صدای فلوت مار را میخکوب نمایند و دخترها هم نحوه نگهداری از مارها را آموزش می بیند.

مدرسه آزاد بروکلین | Brooklyn free school

همان طور که از نام این مدرسه پیداست، مدرسه ای آزاد در آمریکا است که در سال 2004 تاسیس شده است. در این مدرسه هیچ قانونی برای دانش آموزان وجود ندارد در واقع ایده این است که دانش آموزان بتوانند خودشان راهشان را پیدا نمایند. دانش آموزان درباره این که چه چیزی را دوست دارند یاد بگیرند آزادند و اگر به نشستن بر سر کلاس درس علاقه مند نباشند می توانند در خانه بمانند. علیرغم وجود انتقادهای فراوان به خاطر نبود مقررات، این مدرسه به خاطر معروفیت فراوانی که در مدارس عجیب دنیا دارد همچنان به کار خود ادامه می دهد.

مدرسه قایقی | Boat school

به خاطر بارش باران های سهمگین و سنگین موسمی در بنگلادش، تحصیلات هزاران کودک به خطر تخریب خانه ها و مدارس تحت الشعاع نهاده شد. در این میان یک موسسه خیریه ای به نام Shidhulai Swanirvar Sangstha مدارسی روی قایق ساخت تا بتواند مشکل آموزشی بچه ها را حل نماید. دانش آموزان هر روز بر روی این قایق ها رفته و کلاس درسشان آغاز می شوند، این کلاس ها به کامپیوتر، اینترنت و یک کتابخانه کوچک مجهز هستند.

مدرسه غاری دونگژونگ | Dongzhong cave school

در این مدرسه که از دیگر مدارس دنیا است، دانش آموزان در داخل غار آموزش می بینند. این غار در گوئیژو چین واقع شده است و در سال 1984 تاسیس شده است و در حال حاضر 186 دانش آموز و 8 معلم دارد. گوئیژو یکی از فقیرترین استان های کشور چین است و تقریبا هیچ کمکی از دولت دریافت نمی نماید و بنابراین تصمیم گرفتند تا خودشان مدرسه ای درست نمایند.

مدرسه ابتدایی آبو | Abo Elementary School

این مدرسه در نیومکزیکو واقع شده است و اولین مدرسه زیر زمینی ایالات متحده است که در طول دوران جنگ سرد که بین آمریکا و روسیه بود، ساخته شده است. آن ها در واقع می خواستند که حتی در دوران جنگ هم آموزش بچه ها ادامه دار باشد تا آن ها عقب نیفتند. در سال 1995 این مدرسه مدتی بسته شد ولی الان دوباره به کار خود ادامه می دهد. بچه هایی که الان در این مدرسه هستند نمی دانند که در چه جای مهمی در حال درس خواندن هستند.

مدرسه ابتدایی گولو | Gulu Elementary school

این مدرسه در کشور چین واقع شده است و یکی از تماشای ترین مدارس این لیست مدارس عجیب دنیا است. گولو روستایی کوچک در منطقه کوهستانی استان سیچوان است که در واقع راستا زیگزاگی، باریک و کوهستانی ای که دارد باعث منحصر بفرد شدن آن شده است. این مدرسه در اواخر دهه 80 ساخته شده است با این حال یکبار بازسازی شده است.

مدرسه آینده فیلادلفیا | Philadelphia school of future

این مدرسه در سال 2006 تاسیس شد و دانش آموزان می توانند در آن چشم اندازی به آینده داشته باشند. دانش آموزان هیچ مداد و یا دفتری به همراهشان ندارند، آن ها در مدرسه با اپلیکیشن های مختلف مایکروسافت مثل وان نت، ریاضی و علوم یاد می گیرند. ساعت آغاز کلاس ها از 9 صبح تا 4 بعدازظهر است که دقیقا برابر ساعت کاری اداره هاست و در واقع بچه ها را برای آینده آماده می نماید. دانش آموزان این مدرسه بسیار پیروز هستند و به نظر می رسد در ریاضی، حرف های زیادی در آینده برای گفتن داشته باشند.

مدرسه الف ها | Elf school

این مدرسه در کشور ایسلند واقع شده است و فرهنگ عامه و رسوم جن و پری ها در و موجوداتی که انسان های نمی توانند ببینند را در آن به بچه ها آموزش می دهند. از زمان تاسیس این مدرسه در سال 1990 بیشتر از 9000 نفر در آن ثبت نام نموده اند.

منبع: content.wisestep.com

منبع: الی گشت

به "10 مورد از عجیب ترین مدارس دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از عجیب ترین مدارس دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید