کتاب

مهمترین جاهای دیدنی همدان (1)

همدان، قدیمی ترین شهر ایران و از آن دست شهرهاست که در تابستان هوای خوش و خنکی دارد، به طوریکه دمای هوای همدان در خنکترین ساعت روز به 16 درجه می رسد. انگیزه های سفر به همدان چیست؟ همدان اولین مرکز نخستین شاهنشاهی ایران یعنی مادها بوده و جدای از این وجود...

16 اردیبهشت 1401

هر فایلی را در گوشی اندرویدی خود باز کنید!

چه اپلیکیشن هایی، چه فایل هایی را باز می کنند؟اندروید یک سیستم عامل تماما متن باز محسوب می شود؛ اما به طور پیش فرض امکان خواندن یا اجرای همه فایل ها در آن وجود ندارد. در هر صورت به لطف تعداد بسیار زیاد اپلیکیشن هایی که اکنون در دسترس قرار گرفته اند، می...

14 اردیبهشت 1401

شرایط به شکلی است که نمی توان با سلبریتی ها درافتاد، باید همه طیف ها به جشنواره شعر فجر بیایند

عبدالجبار کاکایی در گفت وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: در هشتمین جشنواره شعر فجر که به عنوان دبیر حضور داشتم، اقدامات مثبتی برای بهبود فرایند کیفیت این جشنواره انجام شد که پیشنهاد می کنم طرح و برنامه ای را که در جشنواره هشتم عملی شد، بخوانید؛ چراکه به...

6 اردیبهشت 1401

حمایت تحصیلی 200 دانش آموز نخبه، تجهیز 10 کلاس آموزش از راه دور و اختصاص بیش از 4 هزار کتاب کمک آموزشی

در ادامه سفر های کاروان عدالت آموزشی بنیاد احسان به منطقه ها کم برخوردار این کاوران به استان خراسان جنوبی رسید.

6 اردیبهشت 1401

نقطه های سبز برای ایرانسلی ها پاداش دارد

ایرانسل با هدف یاری به رشد و توسعۀ کسب وکار های دیجیتال، درصدی از مبلغ خرید محصولات و خدمات دیجیتال دارای نشان ویژۀ نقطۀ سبز را به عنوان پاداش (Cashback)، به اعتبار کیف پول دیجیتال مشترکانی که محصولات و خدمات فوق را خریداری نمایند، واریز می نماید.

24 فروردین 1401

10 مورد از عجیب ترین مدارس دنیا!

مدارس عجیب دنیامدرسه را می توان بنیادی ترین قدم هر کودکی برای ورود به دنیای واقعی دانست. مدرسه دانش آدم ها را درباره موضوعات مختلف بالا می برد و زندگی آن ها را شکل می دهد تا بتوانند با شجاعت و با آغوش باز به پیشواز آینده بروند. یک مدرسه نرمال قاعدتا شامل...

11 اسفند 1400

کتاب تکیه گاه منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نشرسرای خودنویس، کتاب تکیه گاه اولین نوشته آمنه اسکندرپور از برگزیدگان اولین مسابقه سالانه داستان نویسی خودنویس به همت این نشرسرا منتشر شد.

17 بهمن 1400

روستای کهتویه؛ ماسوله ای در جنوب

کهتویه روستایی در استان هرمزگان است که به دلیل نوع معماری اش به ماسوله جنوب معروفیت یافته است. با خبرنگاران همراه باشید تا این روستای جنوبی را بشناسید.

14 بهمن 1400

حمایت از سینمای مستند با تفکر علمی و تخصصی

تهران (پانا) - برنامه معرفی طرح گرندکتاب سینماحقیقت امروز سه شنبه 23 آذرماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار گردید.

1 بهمن 1400

برنامه ریزی درسی پساکرونا در دستور کار نهاده شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر لزوم توجه به خرد تحول گرا در راستای اجرای برنامه های سازمان تأکید کرد و گفت در این شکل خرد، فرد گذشته را نقادی نموده، در زمان حال صیادی می نماید و برای آینده هوشیارانه و با طرح و برنامه حرکت می نماید.

9 آذر 1400

با ادویه ها و گیاهان آشپزخانه خود به مقابله با دیابت بپردازید

اگرچه بیماران مبتلا به دیابت احتیاج به پیگیری های متعدد مقدار قند خون و ادامه فرایند دارودرمانی دارند، اما در کنار داشتن یک شیوه زندگی مناسب، ثابت شده است که بعضی ادویه جات می توانند در درمان و یا کنترل قندخون در افراد دیابتی مفید واقع شوند.

22 آبان 1400

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان چه تاثیری در کاهش استرس دارد؟

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان از جمله اشکال هنر درمانی برای درمان استرس و دستیابی به آرامش ذهنی و البته یک سرگرمی مفید و تقریبا ارزان قیمت است که از سوی روانشناسان بسیار توصیه می شود. در ادامه به 7 تاثیر مثبت این کتاب در کاهش استرس اشاره شده است.

17 آبان 1400

درخواست وزارت صمت از گمرک برای افزایش کد تعرفه کالا ها

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی وزارت صمت خواهان افزایش کد تعرفه کالا های در عرصه تجارت خارجی شد که معاون فنی گمرک هم تسریع در این موضوع را اظهار داشت.

31 شهریور 1400

در آینده چه کسانی زیبا محسوب می شوند؟

دستور ساخت کرم های ضدچین وچروک که به روم باستان برمی شود و مجموعه ای از نسخ خطی با فرمول هایی برای ساخت محصولات مراقبت از پوست، رنگ مو و عطر با نام تروتولا نشان می دهند که تمایل ما برای قابل نمایش کردن و حتی زیباترکردن مان در اعماق تاریخ ریشه دارد.

27 تیر 1400

اطلاعیه مهم- اعلام اسامی چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی برای مصاحبه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای پیرو اطلاعیه مورخ 15/11/1399 موضوع اعلام نتایج قبول شدگان هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور ، اسامی چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان را برای شرکت در مصاحبه اظهار داشت.

31 اردیبهشت 1400

با گجت و ویجت آشنا شوید

هر روز در دنیای فناوری با واژه های جدیدی روبرو می شویم که اگر معنای دقیق آنها را ندانیم شاید چندان راحت نتوانیم از مقالات و گزارش ها یا خبرهای کوتاه این حوزه بهره بگیریم و دانش خود را در این زمینه بالا ببریم. به هرحال آنچه مسلم است اینکه آینده بشر با تکنولوژی...

18 بهمن 1399

گرامیداشت خسرو سینایی و منوچهر طیاب در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند

تهران (پانا) - بزرگداشت خسرو سینایی و منوچهر طیاب در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می شود.

11 دی 1399

توزیع رایگان 2500 جلد کتاب در منطقه 13 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

برای اولین بار در شهر تهران و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، پویش کتاب در حرکت بخوان و به دیگری بسپار در منطقه 13 برگزار گشت.

27 آذر 1399

تاثیر بین المللی فعالیت های فرهنگی بیش از اقدامات سیاسی است

به گزارش خبرنگاران، آیین امضای تفاهم نامه همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ایرانی روابط بین الملل روز یکشنبه(25 آبان ماه) با حضور ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ ضیاءالدین صبوری، مدیرعامل انجمن ایرانی روابط بین الملل؛...

26 آذر 1399

برگزاری نشست تخصصی آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی

به گزارش خبرنگاران، سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در اولین روز از برگزاری بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پنجمین نشست تخصصی خود با عنوان آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی را شنبه 24 آبان ماه برگزار می کند.

23 آذر 1399
تعداد: (39)