با گجت و ویجت آشنا شوید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، هر روز در دنیای فناوری با واژه های جدیدی روبرو می شویم که اگر معنای دقیق آنها را ندانیم شاید چندان راحت نتوانیم از مقالات و گزارش ها یا خبرهای کوتاه این حوزه بهره بگیریم و دانش خود را در این زمینه بالا ببریم. به هرحال آنچه مسلم است اینکه آینده بشر با تکنولوژی گره خورده و بیشتر مشاغل در آینده به نوعی با فناوری سروکار خواهند داشت پس بهتر است در هر رده سنی که هستید خود را با تکنولوژی و واژه های متعدد آن همراستا کنید و هر روز کوشش کنید با این واژه ها آشنا شوید.

با گجت و ویجت آشنا شوید

گجت و ویجت از واژه هایی هستند که احتمالاً در دنیای فناوری با آن برخورد زیادی داشته اید و حتی گاه ممکن است این دو را با همدیگر اشتباه گرفته باشید. اگر شما هم جزو این افراد هستید با ما همراه شوید تا تفاوت آنها را بیشتر درک کنید.

گجت ها (Gadget) وسایل کوچک مکانیکی یا الکترونیکی هستند که البته کاربرد زیاد و خاصی در زندگی ما دارند و می توان از آنها به صورت خانگی، اداری یا شخصی استفاده کرد. بهتر است بدانید گجت ها یا ابزارک ها فقط به وسایلی مانند تبلت، نوت بوک، گوشی های هوشمند یا دستبند و ساعت هوشمند شما محدود نمی شوند و دامنه آنها از نظر تعداد، بسیار گسترده تر است و حتی یک دوربین عکاسی را نیز می توان یک گجت دانست که به شما یاری می نماید تا زندگی تان آسانتر گردد. لازم به ذکر است که عملاً گجت ها به منظور افزایش رفاه کاربران طراحی و فراوری شده اند. اما ویجت ها(برنامک ها) (Widget) نوعی برنامۀ نرم افزاری کوچک هستند که روی صفحه اصلی تلفن همراه یا تبلت دیده می شوند. ازسوی دیگر باید گفت که ویجت ها در هر صفحه وب کار می نمایند و شما می توانید یک بلوک HTML از کد اضافه کنید و آن کد را در وبلاگ یا وب سایت شخصی خود قرار دهید. همچنین احتیاجی ندارید که مانند گجت ها به طور معین آنها را روشن یا خاموش کنید. درواقع هر وقت که سیستم خودتان را روشن می کنید یا وارد صفحه اصلی می شوید، این ویجت ها فعال هستند و اطلاعاتی خاص را در اختیار شما قرار می دهند هرچند می توانید از ویجت ها اطلاعاتی بیشتر ازنمونه های ازپیش مشخص شده و پیش فرض بخواهید. مثلاً به محض بازکردن گوشی هوشمند خود، در صورتی که آن را برای دسکتاپ گوشی تان از قبل تنظیم نموده باشید، می تواند بلافاصله تقویم، زمان، وضع آب و هوا و... را در حالت معمول نشان دهد.

اما اگر شما احتیاج به اطلاعات بیشتری از این ویجت دارید می توانید با درخواست اطلاعات بیشتر، دمای هوا در شهرهای دیگر یا دمای هوا در یک دوره 7روزه، 10روزه و... را روی گوشی تان مشاهده کنید. در واقع ویجت ها همواره فعال هستند و از نظر مصرف انرژی، نسبت به نرم افزارهایی مانند مرورگرهای اینترنتی و... که به محض بسته شدن، دیگر هیچ انرژی مصرف نمی نمایند میزان مصرف بالاتری دارند. البته ویجت ها هم انواع مختلفی همچون ویجت های دسکتاپ دارد. از ویجت های اینترنتی در وب سایت ها، وبلاگ ها، پروفایل های شبکه اجتماعی و... می توان استفاده کرد. در وبلاگ ها وبلاگ نویسان می توانند از ویجت ها یاری بگیرند تا قابلیت های وبلاگ خود را بالاتر ببرند؛ به عنوان مثال به افراد برای ثبت نام در وبلاگ یاری می نمایند یا می توانند ابزار پیشرفته مانند Digg this را برای خوانندگان ایجاد نمایند تا به طور اتوماتیک پست های وبلاگ را به Digg ارسال کند. ویجت ها در وب سایت ها نیز می توانند به تبلیغات یاری نمایند یا در قالب یک نظرسنجی فعالیت داشته باشند. کاربران شبکه اجتماعی نیز می توانند با یاری ویجت، اطلاعات مورد نظرشان را به بقیه نشان دهند که این اطلاعات می تواند کتاب ها یا آهنگ های مورد علاقه شان و... باشد و بازدیدنمایندگان پروفایل آنها می توانند این موارد را ببینند.

منبع: ایران آنلاین

به "با گجت و ویجت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گجت و ویجت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید