هر فایلی را در گوشی اندرویدی خود باز کنید!

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، چه اپلیکیشن هایی، چه فایل هایی را باز می کنند؟

اندروید یک سیستم عامل تماما متن باز محسوب می شود؛ اما به طور پیش فرض امکان خواندن یا اجرای همه فایل ها در آن وجود ندارد. در هر صورت به لطف تعداد بسیار زیاد اپلیکیشن هایی که اکنون در دسترس قرار گرفته اند، می توان مشکل یادشده را برطرف کرد. کاربران به راحتی می توانند در اندروید، اپلیکیشنی را جایگزینن اپلیکیشن های دیگر کنند. در این مقاله آموزش می دهیم که با استفاده از اپ های اندروید چه فایل هایی را می توانید بخوانید یا اجرا کنید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

هر فایلی را در گوشی اندرویدی خود باز کنید!

خواندن فایل های ePub و سایر کتاب های الکترونیکی

برای باز کردن و مطالعه کتاب های ePub و دیگر کتاب های الکترونیکی نیاز به یک کتاب خوان اختصاصی دارید. بدین منظور پیشنهاد ما اپلیکیشن Moon+ Reader است. این اپ علاوه بر فایل های ePub امکان خواندن فایل های , mobi, chm, cbr, cbz, umd, fb2, txt, html, rar, zipp و… دارد.

باز کردن، مرتب سازی و ویرایش عکس ها

اپلیکیشن گوگل فوتوز به صورت پیش فرض روی بسیاری از گوشی های هوشمند اندروید نصب شده است. این اپ حتی امکان کار با فایل های RAW هم دارد. اما درصورتی که بخواهید با گوشی یا تبلت اندروید کارهای مختلفی روی عکس ها انجام دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن RawDroid Pro است. البته این اپ رایگان نیست ؛ولی با پرداخت 5.40 یورو در گوگل پلی یا 3.77 یورو در اپ استور آمازون، می توانید فرمت های زیر را با استفاده از این اپلیکیشن باز کنید:

.3fr (Hasselblad), .arw .srf .sr2 (Sony), .bay (Casio), .crw, .cr2 (Canon), .cap, .iiq, .eip (Phase-One), .dcs, .dcr, .drf, .k25, .kdc (Kodak), .dng (Adobe), .erf (Epson), .fff (Imacon), .mef (Mamiya), .mos (Leaf), .mrw (Minolta), .nef, .nrw (Nikon), .orf (Olympus), .pef, .ptx (Pentax), .raf (Fuji), .raw, .rw2 (Panasonic), .raw, .rwl, .dng (Leica), .srw (Samsung) und .x3f (Sigma)

پخش فایل های تصویری در اندروید

شاید بسیاری از شما با مدیاپلیر VLC برای پی سی آشنایی داشته باشید. این نرم افزار امکان پخش هر نوع فایل را در رایانه ها فراهم می کند و حالا نسخه اندروید آن هم در دسترس قرار گرفته است. با استفاده از اپلیکیشن VLC می توانید تقریبا تمام فرمت های صوتی و تصویری را روی سیستم عامل اندروید پخش کنید. این اپ حتی امکان استریم آنلاین محتوای چندرسانه ای هم فراهم آورده است. افزون بر این می توانید با VLC از قابلیت هایی مثل زیرنویس، چرخش اتوماتیک صفحه و اصلاح نسبت تصویری بهره ببرید. از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به امکان تنظیم شفافیت تصویر و تنظیم بلندی حجم صدا با استفاده از ژست های حرکتی و پشتیبانی از ویجت اشاره کرد.

دو پخش کننده بسیار خوب دیگر با نام های MoboPlayer و MX Player برای اندروید در دسترس قرار دارند که هر دو از زیرنویس ها، صوت چندگانه، استریم زنده و لیست پخش پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، دو اپلیکیشن مورد بحث امکان پخش بسیاری از فرمت های تصویری را دارند. قابلیت مهم دیگر در این دو اپلیکیشن، بوک مارک است. اگر در حین تماشای یک فایل تصویری کاری برایتان پیش آید و بخواهید مدتی بعد مجددا آن را مشاهده کنید، این دو اپ امکان تماشای ادامه فایل را فراهم می کنند.

پخش فایل های صوتی

پخش کننده صوتی پیش فرض سیستم عامل اندروید هیچ مسئله ای با فایل های ام پی 3 ندارد و علاوه بر این، امکان پخش فایل های ام پی 4، 3جی پی، M4A، OTA، MKV و فایل های صوتی TS را دارد؛ اما این پخش کننده برای اجرای برخی فرمت های صوتی با مشکل روبرو می شود.

مسلما بیشتر کاربران دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید، موزیک ها یا محتوای صوتی مختلفی روی گوشی یا تبلت خود دارند و دیر یا زود به یک پخش کننده صوتی قدرتمند نیاز پیدا خواهند کرد. در اینجا، ما پنج اپلیکیشن بسیار قدرتمند پخش فایل های صوتی اندروید را به شما معرفی می کنیم. این اپلیکیشن ها امکان پخش بیشتر فایل های صوتی را دارند و امکانات اضافه آن ها، باعث شده است بین کاربران اندروید طرفداران زیادی به خود جذب کنند.

PowerAmp

این اپلیکیشن علاوه بر فایل های MP3 از فرمت های MP4; M4A; ALAC; OGG; WMA; FLAC; WAV; APE; WV و TTA نیز پشتیبانی می کند. امکانات بسیار قدرتمند، رابط کاربری مجذوب کننده و تطبیق پذیری بالا، باعث شده اند PowerAmp یکی از پر استفاده ترین اپلیکیشن های پخش فایل های صوتی در اندروید باشد. این اپلیکیشن در نسخه Trial رایگان و نسخه پولی منتشر شده است.

MortPlayer Music

یک گزینه مناسب برای پخش فایل های صوتی در سیستم عامل اندروید، MortPlayer Music است که امکان پخش تمام فرمت های پشتیبانی شده از طریق PowerAmp را دارد. علاوه بر این، با استفاده از MortPlayer Music می توانید فایل هایی با فرمت FLAC و WMA را نیز پخش کنید.

منبع: الی گشت

به "هر فایلی را در گوشی اندرویدی خود باز کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر فایلی را در گوشی اندرویدی خود باز کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید