تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس کتاب شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، نویسنده کتاب تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس با اشاره به هدف خود از نگارش و انتشار این کتاب گفت: هدف کتاب حاضر تجزیه و تحلیل اطلاعات تاریخی و یافته های باستان شناسی در زمینه صید مروارید در خلیج فارس است.

تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس کتاب شد

غلامرضا زائری ادامه داد: این پژوهش، تاریخچه صید مروارید در این منطقه را بر اساس قدیمی ترین منابع موجود، تا اواسط قرن بیستم میلادی مورد بازنگری قرار داده است.

وی اضافه کرد: در توضیح فرایند مالی صنعت صیادی، داده های مربوط به قرون هیجدهم تا بیستم میلادی به تفصیل تحلیل شده و میزان تأثیر آن بر سکونت انسان در این منطقه تعیین گشته است.

این نویسنده توضیح داد: سپس یافته های باستان شناختی پیرامون صید مروارید از هزاره ششم پیش از میلاد به بعد ارزیابی شده و با اسناد تاریخی مقایسه می شوند.

زائری ادامه داد: آن گاه نتایج حاصل از آنالیز های باستان شناسی در جزایر ابوظبی مورد بحث و آنالیز قرار گرفته و تغییرات ایجادشده در نحوه سکونت با نمودار خطی تاریخ صنعت مروارید مورد مقایسه قرار می گیرد.

کتاب تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس یادآور شد: شکی نیست که اقتصاد این منطقه در قرون اخیر به طور قابل توجهی به تجارت و صید مروارید وابسته بوده است و این کالا تقاضای گسترده ای در بازار جهانی داشته است.

یادآوری می گردد، غلامرضا زائری متولد 1354 ساکن کاکی و دانشجوی دکترای تاریخ که پیش از این کتاب های کرانه جنوبی خلیج فارس در آستانه عصر مدرن، استعمار در خلیج فارس، صندلی بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی و جواهر و لئالی در تاریخ عمان شمالی منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس کتاب شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس کتاب شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ صید و تجارت مروارید در خلیج فارس کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید