15 حقیقت جالب در خصوص کشور لائوس

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، لائوس کجاست | Laos

لائوس در جنوب شرقی آسیا واقع شده که چیزهای زیادی است که باعث گردد شما عاشق این سرزمین کوچک، یعنی کشور لائوس شوید. اینجا مقصد محبوبی برای آن هایی است که سبک خاص زندگی را دوس دارند، به تاریخ علاقمندند و تمایل دارند فرهنگ رنگارنگ و منظره ها طبیعی بکر و دست نخورده را تجربه نمایند. سایت های تاریخی لائوس تا غذاهای خوشمزه و دیگر مجذوب کنندهیت هایی که این کشور دارد، همگی برای شما مجذوب کننده خواهند بود. حالا که می دانید لائوس کجاست پس در ادامه با خبرنگاران باشید تا شما را با چند حقیقت در خصوص این کشور آشنا کنیم.

15 حقیقت جالب در خصوص کشور لائوس

1- بدون اقیانوس، اما هزاران جزیره

لائوس کشوری در خشکی است، اما این بدان معنی نیست که یک سفر ساحلی به طور کامل در اینجا امکان ندارد. اگر به سی فان دون (Si Phan Don)، به معنای تحت الفظی 4 هزار جزیره بروید، شما سواحل شنی خوبی خواهید دید.

پس می توان گفت که اگر به اینجا سفر کردید، پیش خود خیال نکنید که تنها بناهای مذهبی، جنگل های انبوه و آبشارهای فراوان خواهید دید. این کشور سواحل جالب و زیبایی هم دارد که همه را محو و شگفت زده می نماید.

2- در اینجا یک جاذبه مرموز سفالی است

به Xiangkhoang بروید و در آنجاست که یک جاذبه شگفت انگیز خواهید کرد: هزاران گلدان سنگی که در سراسر چشم انداز قرار دارند. هیچکس کاملا مطمئن نیست که آنها چه هستند، اما آنها به عصر آهن (500 پیش از میلاد - 500 میلادی) می رسند و احتمالا بخشی از مراسم خاکسپاری محلی بودند.

3- لائوس و تایلند به یک زبان صحبت می نمایند

اگر کمی تایلندی ها صحبت می کنید، پس می گردد گفت که کمی هم لائو صحبت می کنید. زبان های تایلندی و لائو بسیار نزدیک به هم هستند، به طوری که سخنرانان لائوس می توانند تایلندی و برعکس را درک نمایند.

4- آن ها حتی یک نوع غذا می خورند

آیا غذاهای تایلندی مانند سام تام (سالاد پاپایا)، چاودار و … را دوست دارید؟ پس در واقع شما غذای لائوسی را نیز دوست خواهید داشت.

5 - مرکز دارای تاثیرات فرانسوی است

مرکز این کشور، وینتیان، تاثیرات بی نظیری از کشور فرانسه دارد. بلوار های بزرگ، معماری استعماری، نان باگت های نازک و قهوه، فقط بعضی از میراث های فرانسوی در وینتیان هستند.

6- یک دریاچه دهانه آتشفشانی جادویی در اینجاست

دریاچه نونگ فا - که یک دریاچه آتشفشانی در کوه های جنوب شرقی کشور است - از سوی مردم محلی مورد احترام قرار می گیرد و البته کمی از آن می ترسند و کسی اجاره ندارد در آن شنا کند. افسانه آن هم این است، یک هیولا انسان خوار در پایین آن زندگی می نماید.

7- اینجا یک گنجینه است

کوه های لائوس غنی از مواد معدنی هستند و از قرن 11 از این کشور از منابع خود استخراج می نموده است. طلا، یاقوت کبود، ارغند، آکوامارین، سنگ مرمر، سنگ آهک، سنگ نمک و گرانیت فقط بعضی از گنجینه های موجود است. اگر در پی طلا هستید پس سوال لائوس کجاست حتما باید پس ذهنتان باشد!!!

8- یک جشن سال نوی پر از آب

این کشور مانند میانمار، کامبوج و تایلند، سال نو را با یک آب بازی حسابی جشن می گیرد. جشن های PiMai (سال نو) از 13 تا 15 آوریل اتفاق می افتد و شامل گذراندن وقت با عزیزان و تشکر از نعمت آب است که در قالب آّب بازی های بزرگی انجام می گردد.

9- مادر آبشارها

جزیره سی فان دون مکانی است که رودخانه مکونگ از مرز به کامبوج می رسد و مجموعه ای از آبشارها و رودخانه ها در جنوب شرقی آسیا تبدیل می گردد. آبشارهای Khone Phapheng تقریبا 10 کیلومتر در امتداد رودخانه عبور می نماید و شما می توانید در این رودخانه کایاک سواری کنید.

10- دلفین نهنگی پوزه کوتاه خندان

بینی های گرد و دهان رو به عقب دلفین ها، آن ها را به یک شگفتی کارتونی تبدیل می نمایند - دلفین نهنگی پوزه کوتاه یک حیوان نادر اما دیدنی است. به نظر می رسد که تنها 60 دلفین در مکونگ به جای مانده اند، آلودگی و شکار غیر قانون، بزرگترین تهدید آن هاست. ابتکارات حفاظتی در حال حاضر صورت گرفته تا به روستاییان برای حفظ این موجود شیرین یاری کند.

11- یک فسیل انسان بسیار قدیمی انسان

شاید اینکه لائوس کجاست مهم نباشد! مهم این است که تام پا لین (غار میمون) در شمال شرقی لائوس، محل کشف های مهمی بوده است. در سال 2009، داخل غار یک جمجمه بسیار قدیمی کشف شد که پس از آن استخوان فک قدیمی تری از آن نیز پیدا شد. این استخوان فک، که حداقل 46 هزار سال قدمت دارد این قضیه را ثابت کرد که انسان های نخستین تنها از سواحل به این منطقه نیامدند بلکه از راه آبی نیز به اینجا رسیده اند.

12 - اقتصاد پررونق

در حالی که این کشور برای محیط آرام و ساکت آن معروف است، این موفقیت آرام در دهه گذشته به طور پیوسته رشد یافته است. یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد شرق آسیا، فراوری ناخالص داخلی سالانه آن به طور میانه 7 درصد افزایش می یابد.

13- ساخته شده با دست

ابریشم لائو از کشورهای همسایه فرق دارد و آن هم به این علت است که 100٪ دست باف ایجاد می گردد. فرایند دقیق ابریشم بافی از خانواده به خانواده فرق دارد، آن ها الگوها را خودشان تهیه می نمایند که باعث می گردد ابریشم ها واقعا منحصر به فرد باشند. در روز میانه فراوری حدود یک متر یا چند سانتیمتر برای بافت های ظریف تر است. ابریشم دستباف دارای یک بافت نرم تر و طبیعی تر از ابریشم فراوری شده در یک پارچه صنعتی است.

14- برنج کته

اگر برنج چسبناک و کته شده دوست دارید، عاشق لائوس خواهید شد. غذای kao niaow یک گنج ملی است که در هر وعده غذایی در یک سبد بامبو سرو می گردد. برای خوردن آن، یک قطعه کوچک را با انگشتان دست راست خود بردارید، آن را به یک توپ تبدیل نموده و به نزدیکترین سس قابل دسترس ببرید. این غذا بسیار سرگرم نماینده است!

15- میمون های گیبون، ببرها و خرس (و بیشتر)

حالا دیگر می دانید که لائوس کجاست و این را هم باید بدانید که در جنگل های این کشور حیات وحش متنوعی زندگی می نماید. منطقه حفاظت شده Nam Et-Phou Louey جایی است که شما ببر (تنها نوع در ایندوچین) و حیوانات دیگری مانند میمون گیبون یا دست دراز، خرس سیاه آسیایی و سگ وحشی آسیایی خواهید دید. اگر در یک سافاری شبانه شرکت کنید، امکان این وجود دارد که گربه زباد، چشم گرد تنبل و آهوی کوهی خواهید دید، البته شاید ببر نیز ببینید اما ببرها معمولا محتاط هستند و سختتر دیده می شوند.

منبع: backyardtravel.com

منبع: الی گشت

به "15 حقیقت جالب در خصوص کشور لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 حقیقت جالب در خصوص کشور لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید