مکان های جالب جهان که در سال 2019 باید از آن ها دیدن کنید!

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، اگر به دنبال تجربه ماجراجویی بعدی هستید و می خواهید برای سفر ماجراجویانه خود برنامه ریزی کنید، بهتر است مطلب مکان های جالب دنیا را بخوانید. همانطور که می دانید همانقدر که سفر آسان تر و ممکن تر می گردد، پیدا کردن مکان های عجیب دنیا نیز سخت تر می گردد. همچنین، اگر به بیشتر نقاطی که در فهرست آرزوهایتان برای سفر قرار داشته اند، سفر نموده باشید، انتخاب مقاصد گردشگری بعدیتان آسان نخواهد بود. در این نوشتار، قصد داریم بعضی از جاهای دیدنی دنیا را به شما معرفی کنیم تا برای سفرهایتان آن ها را در فهرست خود قرار دهید.

مکان های جالب جهان که در سال 2019 باید از آن ها دیدن کنید!

ته آنائو Te Anau

درون پارک ملی فیوردلند Fiordland National Park و در نزدیکی ته آنائو Te Anau، جاذبه طبیعی میلفورد ساوند Milford Sound واقع شده است، ترکیبی جادویی از قله های کوه ها، آب های آرام و تیره رنگ، آبشارهای باشکوه و صخره های جنگلی. برای بازدید از این شگفتی که یکی از مکان های جالب دنیا هست، از روش های مختلفی می توان استفاده نمود. در این منطقه می توانید با کایاک یا به صورت پیاده و یا حتی از طریق هواپیما به گشت و گذار و ماجراجویی مشغول شوید. گلوگاه این منطقه زیستگاه تنوع گسترده ای از جانوران دریایی مانند پنگوئن ها، مرجان های نایاب سیاه رنگ و دلفین ها بوده که البته می توانید در مرکز میلفورد دیسکاوری Milford Discovery Centre و آندر وادر آبزروتوری Underwater Observatory از بسیاری از آن ها بازدید نمایید.

کاپادوکیا Cappadocia

به کاپادوکیا Cappadocia در ترکیه بروید و این شگفتی طبیعی و زمین شناسی را از درون یک بالن و از بالا تماشا کنید یا در نقطه ای از آن بایستید و پرواز بالن ها را برفراز این مناظر زیبا و جالب ببینید. کاپادوکیا Cappadocia که در فهرست میراث دنیای یونسکو جای گرفته، مملو از صخره های عجیب و جالب هست. بعضی از این صخره ها که یکی از جاهای دیدنی دنیا هستند، در نتیجه میلیون ها سال پدیده اکولوژیک خلق شده اند، پدیده ای که ستون های بلندی تا ارتفاع 40 متر را به وجود آورده و غارها و تونل هایی در این منطقه وجود دارند که توسط تمدن های اولیه تا هشت طبقه زیر زمین و در سنگ های آتشفشانی حفر شده اند.

اولان باتار Ulaanbaatar

به اولان باتار Ulaanbaatar پایتخت مغولستان بروید و فستیوال سنتی نادام Naadam را که هر ساله در ماه ژوئیه و در تابستان برگزار می گردد، تجربه کنید. این رخداد روی فرهنگ این کشور تمرکز دارد و سنت های این کشور را در انواع هنر و انواع رشته های ورزشی مانند کشتی، سوارکاری، تیراندازی با کمان، آواز خوانی و حرکات موزون جشن می گیرد. بعد از انتها فستیوال می توانید با خانواده های این شهر همخانه شوید و زندگی به سبک مغول ها را تجربه کنید. می توانید در یک گر Ger (با نام های دیگر یورت یا یورد، به چادرهایی گرد که به عنوان خانه در میان عشایر مغولستان مورد استفاده قرار می گیرند می گویند. چادرهایی که معمولاً از پشم و پوست حیوانات درست شده اند و قابل حمل هستند) اقامت کنید و روش بسیار ساده و جالب زندگی مردم این منطقه را که یکی از مکان های جالب دنیا هست، بیاموزید.

مجمع الجزایر آزور Azores

بعضی می گویند مجمع الجزایر آزور Azores، ایسلند جدید است، جزایری دست نخورده و بکر با جمعیت بسیار کم که مملو از شگفتی های طبیعی هستند. مجمع الجزایر آزور Azores که مجموع نه جزیره آتشفشانی در نزدیکی سواحل پرتغال هست، یکی از مکان های عجیب دنیا بوده که می بایست سفر به آن را در فهرست سفرهای آینده تان قرار دهید. با نقاط تماشایی فراوان و فعالیت های هیجان انگیز برای انجام دادن، مانند تماشای نهنگ ها، دریاچه های آتشفشانی که به شکل اسپا هستند، آبشارهای خیره کننده، کنیون های شگفت انگیز و کایاک سواری، این جزایر برای همه نوع گردشگر چیزی برای ارائه کردن دارند. از اینکه این منطقه هنوز خیلی پرگردشگر نیست و در صنعت گردشگری جوان است، کمال استفاده را ببرید و قبل از اینکه این جزایر زیبا که یکی از جاهای دیدنی دنیا هستند، بیشتر از این شناخته شوند، به آنجا سفر کنید.

صحرای مرزوقه Merzouga

بعد از گشت و گذار در بازارهای شلوغ مراکش و خرید انواع روغن و ادویه و زعفران، به سمت کوه های اطلس Atlas mountains و صحرای مرزوقه Merzouga که یکی از مکان های عجیب دنیا هست، سفر کنید. در میان تپه هایی که به نظر بیشمار می آیند، شتر سواری کنید تا به چادرهای مجلل اقامتی که دارای تختخواب و حمام بسیار شیک هستند، برسید. قبل از اینکه به خواب بروید، حتما به آسمان شب که با انبوه ستارگان روشن شده، نگاه کنید و صبح زود برای تماشای طلوع آفتاب بر فراز تپه های شنی بیدار شوید تا یک تجربه بسیار جالب و کامل در یکی از بهترین جاهای دیدنی دنیا داشته باشید.

لاخاس Lajas در پورتوریکو

در هنگام شب از سن خوآن San Juan تا لاخاس Lajas را با قایق طی کنید تا پدیده اکولوژیک زیست تابی را با تمامی شکوه آن تماشا کنید. از پنج ساحل زیست تابی که در دنیا وجود دارند، سه تای آن ها در پورتو ریکو هستند؛ در این ساحل ها، تاژک دارها و میکرو ارگانیسم هایی که باعث به وجود آمدن چنین درخشش و زیست تابی زیبا می شوند، وجود دارند. با اینکه این جلوه را به سختی می توان در کمال شکوهش با دوربین ثبت کرد، تجربه تماشای آن از نزدیک تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. حتما داخل آب بپرید و با این زیست تاب ها شنا کنید، زیرا آن ها وقتی حرکت می کنند، درخشان تر می شوند.

کارینز Cairns

به کارینز Cairns بروید و دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef که یکی از مکان های عجیب دنیاست را از نزدیک تجربه کنید. می توانید از طریق غواصی کردن به بازدید از این شگفتی طبیعی بروید و حتی مدرک غواصی خود را بگیرید تا قادر باشید از انواع مرجان ها و بیش از 9000 گونه جانوری که در آن زندگی می کنند، از نزدیک بازدید کنید. حتی در خارج از اقیانوس و در جنگل بارانی کارینز Cairns که یکی از جاهای دیدنی دنیا هست، نیز می توانید تنوع زیست محیطی را حس کنید. تورهایی که در این منطقه برگزار می شوند، روی این نکته که چگونه باید اکوسیستم خود را حفظ کنیم، تمرکز می کنند و انواع گسترده جانوران و گیاهانی که در این منطقه همزیستی دارند را به بازدیدکنندگان یکی از مکان های جالب دنیا معرفی می کنند.

ترول تونگا Trolltunga

با اینکه جهت 12 ساعته کوهنوردی برای رسیدن به این منطقه شگفت انگیز بسیار چالش برانگیز است، اما چشم انداز آن ارزش بیشتر از این ها را دارد. ترول تونگا Trolltunga در کنار کوه ها و در ارتفاع 700 متری بر فراز یک دریاچه قرار گرفته است. در سفر به این منطقه که یکی از بهترین جاهای دیدنی دنیا هست، علاوه بر کوهنوردی می توانید از دریاچه و گلوگاه های اطراف که دهانه های آن ها توسط حرکت یخچال های طبیعی ساخته شده اند، دیدن کنید.

سیسیل Sicily

اگر به رم، فلورانس، میلان، ونیز و ساحل آمالفی در ایتالیا سفر نموده باشید، احتمالا تصور می کنید کارتان با این کشور تمام شده و چیز دیگری برای دیدن وجود ندارد، اما اصلا و ابدا اینگونه نیست. حداقل تا زمانی که از سیسیل Sicily که در قسمت انگشت چکمه قرار گرفته است، بازدید ننموده باشید، نمی توانید چنین ادعایی را مطرح کنید. سیسیل Sicily بزرگترین جزیره مدیترانه ای به شمار می رود، دارای بزرگترین آتشفشان فعال در قاره اروپا بوده و مملو از سواحل فوق العاده زیبا با صخره های سنگ آهکی هست. این جزیره با وجود اینکه دارای جذابیت خاص و کلاسیک ایتالیایی است، فرهنگ، معماری و غذاهای منحصر بفرد خود را دارد که همگی بخاطر حکمرانی امپراطوری های یونانی، عرب و آلمانی بر این منطقه در گذشته های دور چنین متفاوت و منحصر به فرد هستند. بعلاوه، این جزیره هنوز از انبوه گردشگران مملو نشده، بنابراین می توانید از زیبایی طبیعی آن و میهمان نوازی مشهور ایتالیایی مردم این منطقه در آرامش لذت ببرید.

کاتماندو Kathmandu

حتی اگر برای بالا رفتن از قله اورست Everest و فتح آن آمادگی ندارید، حتما می بایست به نپال سفر کنید. شهر کاتماندو Kathmandu، نه تنها دروازه ای به سوی مناطق کوهستانی و جهت های کوهنوردی بسیار تماشایی اطرافش است، بلکه شهری شلوغ و پر از بازار، غذای خوش طعم خیابانی و معبدهای مشهور و منحصر بفرد بودایی و هندو به حساب می آید. در سفر به این شهر، می توانید به دوچرخه سواری کوهستان، کوهنوردی و گشت و گذار در شهر و امتحان کردن غذاهای خیابانی مشغول شوید.

دوبرونیک Dubrovnik

اگر از طرفداران سریال مشهور و محبوب بازی تاج و تخت Game of Thrones هستید، به شهر دوبرونیک Dubrovnik در کرواسی سفر کنید تا بعضی از مکان های فیلمبرداری این سریال را از نزدیک ببینید. وقتی در این شهر هستید، می توانید به ساحل بسیار زیبای بانجی Banje که پیاده روی به سوی آن تنها 20 دقیقه زمان می برد، بروید و به استراحت و آفتاب دریافت مشغول شوید یا یک بشقاب از تازه ترین غذاهای دریایی خوش طعم را بچشید و یا روی مورال دو دوبرونیک Muralles de Dubrovnik یا همان دیوارهای شهر که دارای چشم اندازهای تماشایی است، راه بروید. اگر به دنبال انجام یک فعالیت جالب و هیجان انگیز در هنگام شب هستید، می توانید از روی صخره های بار صخره ای به درون اقیانوس بپرید یا به کلوب کالپر رولین Club Culture Revelin که یک قلعه قرن شانزدهمی تبدیل شده به یک کلوب است، بروید و موسیقی الکترونیک گوش دهید.

منبع: همگردی

به "مکان های جالب جهان که در سال 2019 باید از آن ها دیدن کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های جالب جهان که در سال 2019 باید از آن ها دیدن کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید