از دست رفتن قهرمانی یا کسب نایب قهرمانی، مسئله این است، تأسف بخوریم یا تبریک بگوئیم؟

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، شکست 4 سال پیش گیتی پسند در برابر تیم چونبوری که به نظر بعضی نقطه قوت گیتی پسند در ملاقات پایانی بود، دقیقاً به نقطه ضعف شاگردان افضل تبدیل شد و بازیکنان گیتی روز گذشته در فینال آسیا، نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه دهند و مغلوب شدند.

از دست رفتن قهرمانی یا کسب نایب قهرمانی، مسئله این است، تأسف بخوریم یا تبریک بگوئیم؟

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق از اصفهان، تیم فوتسال گیتی پسند در ملاقات فینال رقابت های جام باشگاه های فوتسال 2017 آسیا به مصاف چونبوری تایلند رفت و در خاتمه با نتیجه 3 بر 2 در برابر این تیم بازنده شد و عنوان قهرمانی این رقابت ها را از دست داد.

نایب قهرمانی گیتی پسند در رقابت های جام باشگاه های فوتسال آسیا را از جنبه های مختلفی می توان آنالیز کرد؛ از دیدگاه مردم عادی و هواداران باشگاهی گرفته تا نظرات یک ژورنالیست و یا یک متخصص فوتسال.

از دیدگاه بسیاری از مردم فوتسال دوست کشور، نایب قهرمانی نماینده کشورمان در این رقابت ها اتفاق خوبی است، به هرحال تیم گیتی پسند نماینده ایران است و پیروز شده تا مرحله فینال جام باشگاه ها صعود کند و با بدشانسی نتوانست قهرمان این رقابت ها گردد که این اتفاق چیزی از ارزش های بچه های ما کم نمی کند!

البته نظر هواداران تیم گیتی پسند کمی متفاوت است و شاید معتقد باشند که از دست رفتن قهرمانی جام باشگاه های آسیا به دلیل ناداوری است و اینکه شاید حق وحقوق بازیکنان به موقع و مکفی نبوده است.

نظرات ورزشی نویسان هم دراین باره جالب است؛ بعضی وبلاگ پر زرق و برق این حوزه، فوتسال را با فوتبال مقایسه می نمایند و به علت ناکامی های نمایندگان کشورمان در رقابت های فوتبال جام باشگاه ها، ارزش این نایب قهرمانی را زیاد قلمداد می نمایند و بعضی دیگر از ورزشی نویسان تیم باشگاهی را با تیم ملی مقایسه می نمایند و از اینکه نماینده تیم ششم جهان مغلوب نماینده تیم پانزدهم جهان شده، اظهار تأسف می نمایند و معتقدند که نایب قهرمانی با حذف شدن از مرحله گروهی برای تیم قدرتمند و پر مهره ای مثل گیتی پسند، فرقی ندارد.

بعضی از هواداران دو آتیشه گیتی پسند هم، دست های پشت پرده و آلوده را عامل شکست این تیم در مرحله نهایی این مسابقات می دانند و معتقدند که همه و همه دست به دست هم داده بودند تا گیتی پسند به عنوان قهرمانی این رقابت ها نرسد!

به هرحال تیم فوتبال گیتی پسند نایب قهرمان رقابت های جام باشگاه های فوتسال 2017 آسیا شده و بهتر است به جای تعریف کردن و تخریب کردن بیش ازحد این تیم به دنبال آنالیز نکات فنی این ملاقاتها باشیم تا بتوانیم صندلی ششمی کشورمان در فوتسال جهان را حفظ نموده و ارتقا دهیم.

مسائل اقتصادی، حواشی، دست های پشت پرده و ناداوری ها کم وبیش حوالی تمامی تیم های بزرگ حضور دارد که البته این مسائل در ایران، به دلیل توجه بیش ازحد به فوتبال و نادیده دریافت دیگر رشته ها، بیشتر از سایر کشورهاست ولی شاید نگاه فنی به ملاقات خاتمهی گیتی پسند و نظرات کارشناسانه ما را به این نتیجه راهنمایی کند که متأسفانه شاگردان افضل و چه بسا خود افضل در ملاقات خاتمهی درگیر یک بازی احساسی شدند و نتوانستند بازی همیشگی خود را انجام دهند.

شکست چهار سال پیش گیتی پسند در برابر تیم چونبوری در مسابقات لیگ قهرمانان فوتسال آسیا 2013 ژاپن و ایجاد حس انتقام که به نظر بعضی نقطه قوت گیتی پسند در ملاقات خاتمهی بود، دقیقاً به نقطه ضعف شاگردان افضل تبدیل شد و بازیکنان گیتی پسند به اذعان بیشتر متخصصین این رشته نتوانستند بازی منطقی و همیشگی خود را ارائه دهند و مغلوب تیم چونبوری شدند.

البته نباید در از دست رفتن این قهرمانی، بازی منظم و منطقی تیم چونبوری را فراموش کنیم؛ تیم چونبوری تایلند در این رقابت ها با 12 بازیکن ملی پوش حضور داشت و تقریباً در همه بازی های خود با اختلاف 5 گل، حریفانش را شکست می داد و با آمار خیره نماینده 27 گل زده و 4 گل خورده واقعاً لایق عنوان قهرمانی این رقابت ها بود.

از طرفی تیم گیتی پسند به علت مصدومیت محمدحسین درخشانی و غیبت مشکوک مهران عالیقدر تنها تیمی بود که با 12 نفر در این رقابت ها شرکت می کرد که از این تعداد سه نفر دروازه بان بودند و فقط چهار ملی پوش در لیست این تیم حضور داشت.

با یک نگاه واقع بینانه به آمار و ارقام جام باشگاه های فوتسال 2017 ، قهرمانی تیم چونبوری تایلند در این مسابقات کاملاً منطقی به نظر می رسد و شاگردان افضل فقط با خوش شانسی می توانستند به این قهرمانی برسند که دیروز شانس با بازیکنان گیتی پسند یار نبود و پرافتخارترین تیم ایرانی با کسب عنوان دومی از ویتنام بازخواهد گشت.

منبع: تسنیم

به "از دست رفتن قهرمانی یا کسب نایب قهرمانی، مسئله این است، تأسف بخوریم یا تبریک بگوئیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دست رفتن قهرمانی یا کسب نایب قهرمانی، مسئله این است، تأسف بخوریم یا تبریک بگوئیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید