بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های استان اطلاع داد.

بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های خراسان جنوبی

حسن رمضانی، امروز چهارشنبه 21 مهرماه به رسانه ها گفت: به مناسبت هفته کودک، بازدید بچه ها و نوجوانان به همراه والدین شان روزهای 21 و 22 مهرماه از موزهای تحت پوشش اداره کل رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه این برنامه برای نهادینه کردن فرهنگ غنی وتمدن ایران اسلامی و آشنایی با آثار تاریخی کشور است، توضیح داد: روز جهانی کودک فرصت مناسبی برای آشنایی بچه ها با صندلی و اهمیت میراث فرهنگی و هویت تاریخی کشور است و در این میان بازدید از آثار موجود در موزه ها می تواند در شکل گیری شخصیت بچه ها اثرگذار باشد.

وی گفت: با توجه به خروج خراسان جنوبی از شرایط قرمز کرونا، بازگشایی موزه های استان هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از اول مهرماه اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: خراسان جنوبی دارای 11 موزه دولتی و 6 موزه خصوصی است که در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، طبس، فردوس و بشرویه قرار دارند و بیش از 3 هزار شی تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده اند.

رمضانی اظهار کرد: قدیمی ترین اشیای تاریخی موجود در موزه های استان مربوط به پنج هزار سال پیش است که در موزه باستان شناسی بیرجند نگهداری می گردد.

وی بیان نمود: علاوه بر موزه های زیر پوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی، موزه وقف وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه و موزه گنجینه تنوع زیستی وابسته به اداره کل حفاظت محیط زیست هم در این استان فعال است و موزه های استان در تمام ایام هفته بجز دوشنبه و آدینه از ساعت 7:30تا 14:30 پذیرای علاقمندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید