جلسه آنالیز امور باستان شناسی منطقه شمال غرب کشور برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، جلسه آنالیز امور باستان شناسی منطقه شمال غرب کشور امروز پنجشنبه 22 شهریورماه در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان برگزار گردید.

جلسه آنالیز امور باستان شناسی منطقه شمال غرب کشور برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، به منظور آنالیز امور باستان شناسی منطقه شمال غرب کشور جلسه ای با حضور سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی این استان، صابر وفایی مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو، بهنیا رئیس حراست اداره کل استان، کارشناسان باستان شناسی از استان اردبیل و استان کردستان برگزار گردید.

سید محسن علوی در این جلسه ضمن مهم برشمردن توسعه و گسترش همکاری و تعامل فی مابین کارشناسان و متخصصین امور باستان شناسی ادارات کل میراث فرهنگی استان های کردستان، اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی گفت: مشخص محلی در یکی از استان های شمال غربی به عنوان دبیرخانه می تواند در زمینه توسعه همکاری ها مثمر ثمر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: موضوعات مربوط به پروژه های مطالعاتی و پژوهشی باستان شناسی استان های شمال غرب کشور می تواند با تعامل و همکاری متخصصین استان های شمال غرب به صورت منظم و منسجم به اجرا در آید.

همچنین در این جلسه صابر وفایی مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو با ارائه تاریخچه ای از تپه باستانی زیویه و غار کرفتو اقدامات و فعالیت های اجرا شده در این اماکن تاریخی را برای حاضرین تشریح کرد.

وفایی با اشاره به اهمیت لزوم شناخت بیشتر و بهتر از تاریخ منطقه شمال غرب کشور اظهار کرد: نتایج مربوط به همکاری و تعامل فی مابین ادارات میراث فرهنگی حوزه شمال غرب به صورت سالانه و در قالب همایش های علمی، چاپ مقالات و گزارش های منطقه ای ارائه خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "جلسه آنالیز امور باستان شناسی منطقه شمال غرب کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه آنالیز امور باستان شناسی منطقه شمال غرب کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید