حرکت مجدد قطار گردشگری شیرگاه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، قطار گردشگری شیرگاه از تهران از روز آدینه با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور راه اندازی شد.

حرکت مجدد قطار گردشگری شیرگاه

رضا عصاری معاون اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا پیش از این اعلام نموده بود: با توجه به افزایش تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطارهای گردشگری، شرکت حمل و نقل ریلی رجا اقدام به راه اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی نموده است.

حرکت قطار گردشگری شیرگاه در دو آدینه متوالی برابر با روزهای هفتم و چهاردهم آبان ماه خواهد بود.

قطار گردشگری قطارهایی هستند که تورهای کوتاه مدت (یک روزه) با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی و آشنایی بیشتر با این آثار در زمان حرکت قطار در زمان عبور از منطقه ها و شهرهای همجوار جهتهای ریلی است. این قطارها برعکس قطارهای سریع السیر که هدف زودتر رسیدن به مقصد است، معمولا کمی آرامتر از سرعت معمول حرکت می نمایند و راهنمای گردشگری که همراه مسافران است این جاذبه ها را معرفی و شرح می دهد.

شیرگاه در جهت راه آهن تهران-شمال در سوادکوه استان مازندران واقع شده است علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای پل های تاریخی و مجذوب کننده است.

قطار گردشگری شیرگاه به علت شرایط کرونا مدت ها متوقف شده بود که امروز با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و مسیولان قطار رجا از مبدا تهران به سمت شیرگاه مجدد راه اندازی شد.

بازدید از تپه میل شهرری، دشت کویر، کوه اژدها و تپه های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش های جنی و کوه های حیرت انگیز سیمین دشت و زرین دشت و کبوتر دره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و... را از جاذبه های گردشگری این است.

منبع: ایرنا زندگی

به "حرکت مجدد قطار گردشگری شیرگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت مجدد قطار گردشگری شیرگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید