حمله باج افزاری به آمریکا کسب و کارهای سوئدی را فلج کرد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از رویترز، روز گذشته یکی از بزرگترین حملات باج افزاری تاریخ در سراسر دنیا گسترده شد و فروشگاه خوار و بار زنجیره ای کوپ(Coop) را وادار کرد تا 800 شعبه خود را تعطیل کند. در شعبات تعطیل شده این شرکت سوئدی صندوق ها از کار افتاده بودند.

حمله باج افزاری به آمریکا کسب و کارهای سوئدی را فلج کرد

این در حالی است که روز آدینه اخباری از حمله باج افزاری به نرم افزار شرکت آمریکایی کاسیا منتشر شد. کارشناسان امنیت سایبری معتقدند گروه هکریREvil با نفوذ به نرم افزار مدیریت شبکه کاسیا بدافزاری را در سیستم هزاران کسب و کار وارد نموده است.

درهمین راستا شرکت سوئدی کوپ هم از یک ابزار مدیریت برای به روز رسانی از راه دور صندوق فروشگاه هایش استفاده نموده بود و به همین علت گرفتار حمله باج افزاری شد.

کاسیا اعلام نمود در زمینه هک با اف بی آی همکاری می نماید و فقط 40 مشتری آن به طور مستقیم با حمله باج افزاری روبرو شده اند. البته طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله این شرکت ها به 200 کسب وکار در آمریکا هم حمله سایبری شد.

از سوی دیگر به نوشته آژانس خبری سوئد شرکت Visma Esscom که مدیریت سرورها و دستگاه های چند کسب و کار سوئدی را برعهده دارد از نرم افزار کاسیا استفاده می نماید. در نتیجه این حمله سایبری سرویس های راه آهن دولتی و یک داروخانه زنجیره ای هم مختل شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمله باج افزاری به آمریکا کسب و کارهای سوئدی را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله باج افزاری به آمریکا کسب و کارهای سوئدی را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید