راکت آلفا در اولین پرتاب منفجر شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، شرکت هوا و فضای خصوصی فایرفلای امروز اولین راکت خود را از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا فرستاد. این راکت تعدادی محموله به همراه خود داشت تا در مدار نزدیک زمین یا LEO قرار بگیرد.

راکت آلفا در اولین پرتاب منفجر شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، این راکت طبق برنامه از سکوی پرتاب بلند شد و در مرحله اول پرتاب کاملا عادی پرواز می کرد تا اینکه یک ناهنجاری را تجربه کرد و منفجر شد. این انفجار باعث شد تا تمام محموله از بین برود و نابود گردد.

این پرتاب در واقع اولین پرواز آزمایشی از اولین سیستم پرتاب فایرفلای به نام آلفا بود. این راکت چند دقیقه پس از پرتاب از سکو دچار ناهنجاری شد. بعلاوه محلی که این ناهنجاری رخ داد دقیقا جایی است که فضاپیما در حال خروج از اتمسفر زمین است و بیشترین فشار ایرودینامیکی روی بخش های مختلف آن وارد می گردد.

فایرفلای چند دقیقه پس از این اتفاق در توییتر خود گفت که در راستای حفظ پروتکل های امنیتی، کارکنان از محوطه خارج شده اند و خطر برخورد قطعات راکت را به حداقل رساندند. این کمپانی به زودی جزئیاتی را از این ماموریت و انفجار راکت آلفا منتشر خواهد نمود.

شرکت خصوصی فایرفلای ابتدا در سال 2014 میلادی با هدف انجام پرتاب های تجاری تاسیس شد. این شرکت در سال 2017 میلادی ورشکست شد و با تغییر نام به شرکت هوا و فضای فایرفلای نجات یافت.

منبع: فرارو

به "راکت آلفا در اولین پرتاب منفجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکت آلفا در اولین پرتاب منفجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید