ضرورت تدوین آیین نامه ای برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدوین آیین نامه برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان لازم است و دبیر جشنواره باید با تجمیع نظرات تصمیم گیری کند و به قوانین پایبند باشد.

ضرورت تدوین آیین نامه ای برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان جلسه ای برای ارائه پیشنهادات خود برای تدوین آیین نامهی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر و مدیر کل هنرهای نمایشی را در عصرگاه چهارشنبه 17 بهمن در خانه تئاتر برگزار کرد.مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در این جلسه حضور نیافت.مهدی قلعه یکی از اعضای هیات مدیره انجمن خانه تئاتر در ابتدای این جلسه گفت: معمولاً هر سال بعد از جشنواره کودک و نوجوان همدان یک بحثی بین کانون و اعضای شرکت نماینده بوجود می آید. سال جاری ما از قبل از جشنواره اعلام کردیم بعد از جشنواره آسیب شناسی جشنواره را برگزار می کنیم.

او اضافه کرد: پنج ماه قبل از جشنواره، جلسه ای با آقای کرمی برگزار کردیم و ایشان قول های مساعدی را برای بهتر برگزار شدن جشنواره به ما دادند. زمانی که مریم کاظمی مجدداً برای دبیری انتخاب شدند، هیچ جلسه ای را با نگذاشتند تا نزدیک جشنواره جلساتی را برگزار کردند اما خواسته های ما را در جشنواره برآورده نکردند.

قلعه در ادامه تاکید نمود که نکاتی را برای بهتر برگزار شدن جشنواره یک هفته قبل از برگزاری با آقای کرمی در میان گذاشتند، اما باز هم اتفاقات سال قبل در دوره بیست و پنجم رخ داد.

او اعلام کرد: بعد از جشنواره جلسه آسیب شناسی با تمام شرکت نماینده ها برگزار کردیم و نظرات آن ها را به عنوان پیشنهادات برای تدوین آیین نامه جشنواره امروز عرض می کنیم.

قلعه در سرانجام گفت: ما امروز می خواهیم به یک راهکار برسیم، اداره کل هنرهای نمایشی شورای راهبردی برای تدوین آیین نامه همه حوزه های تئاتر تشکیل داده است که فقط برای تئاتر کودک و نوجوان آیین نامه نمی نویسد.

در ادامه روشنک کریمی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکههر سال هر فردی که دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می شد یا هر استانی که میزبان می گردد، بنا بر سلیقه خود جشنواره را اجرا می نمایند اضافه کرد: آن اتفاقات به دلیل مشکل نداشتن آیین نامه است.

او اضافه کرد: جشنواره کودک و نوجوان سال جاری ربع قرن است که برگزار می گردد اما هنوز آیین نامه ندارد، ما می خواهیم ماجراهای حاشیه دار و کلیشه ای را کنار بگذاریم و پیشنهادات خود را برای تدوین آیین نامه در این جلسه ارائه دهیم.کریمی گفت که ما با نگاه تخصصی به جشنواره نگاه می کنیم و برای مان فرقی نمی کند رقابتی باشد یا غیر رقابتی. بر همین اساس برای هر دو نوع جشنواره پیشنهادات خود را ارائه می دهیم.

در ادامه پیشنهادات مبسوط کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر را برای تدوین آیین نامه جشنواره تئاتر کودک مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت تدوین آیین نامه ای برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تدوین آیین نامه ای برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید