نخستین مرحله طرح سه شنبه گردی دانش آموزی در شهر جهانی یزد در سال تحصیلی جدید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نخستین سه شنبه گردی سال تحصیلی 97-98، با حضور 200 نفر از دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی و جمعی از معلمان و مربیان آنها صبح سه شنبه 6 آذرماه 97، در بافت قدیم یزد برگزار گردید.

نخستین مرحله طرح سه شنبه گردی دانش آموزی در شهر جهانی یزد در سال تحصیلی جدید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، صبح دیروز اولین مرحله از طرح سه شنبه گردی دانش آموزی در سال تحصیلی جاری، با همکاری کمیته گردشگری پایدار یزد و با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با آثار و بناهای تاریخی، آداب و رسوم، صنایع دستی منطقه و همچنین فرهنگ و تمدن بومی در بافت جهانی شهر تاریخی یزد برگزار گردید و دانش آموزان به همراهی مربیان مدارس از مسجد جامع کبیر، کوچه های بافت جهانی شهر، زندان اسکندر، خانه های تاریخی حیران و لاری ها بازدید کردند.

در این برنامه سیدرضا بهادری مسئول آموزش و اجرایی کمیته گردشگری پایدار استان یزد، در مورد اصول گردشگری پایدار و حفاظت میراث فرهنگی و اهمیت احترام به آداب و رسوم و اعتقادات محلی و احترام به مردم محلی و حمایت از صنایع دستی بومی توضیحاتی را به دانش آموزان ارائه داد.

همچنین مسئول بخش محیط زیستی کمیته توضیحاتی در خصوص اهمیت آب و لزوم تفکیک زباله از مبدا مطالبی عنوان کرد.

هما خورشیدی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با حضور در جمع دانش آموزان در خانه حیران راجع به اهمیت حفظ میراث فرهنگی و بافت تاریخی و نحوه رفتار با گردشگران و اصول گردشگری پایدار، مباحثی عنوان کرد.

برگزاری مسابقه محیط زیستی و اهداء جوایز به برندگان و پذیرایی از دانش آموزان با کیک سنتی یزدی از دیگر برنامه های این طرح بود.

منبع: میراث آریا

به "نخستین مرحله طرح سه شنبه گردی دانش آموزی در شهر جهانی یزد در سال تحصیلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مرحله طرح سه شنبه گردی دانش آموزی در شهر جهانی یزد در سال تحصیلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید