نخستین همایش ملی گرافیک آب و تراب به کار خود انتها داد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب با تجلیل از برگزیدگان در بخش های مخلتف به کار خود سرانجام داد.

نخستین همایش ملی گرافیک آب و تراب به کار خود انتها داد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق از یزد، آیین اختتامیه نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب شامگاه شنبه با حضور مسئولان استانی و قرائت پیغام وزیر ورزش و جوانان برگزار گردید.

هیئت داوران بخش پوستر این جشنواره، با آنالیز آثار رسیده به دبیرخانه، مهران پندار از استان هرمزگان را به عنوان رتبه نخست معرفی کرده و جایزه ویژه جشنواره در این بخش را به وی اعطا کردند.

در این بخش همچنین، سمیه سلطان علیان از استان سمنان و محسن حاجی حسینی از استان یزد به ترتیب پیروز شدند نظر هیئت داوران را به اثر خود جلب کرده و رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دهند.

رتبه نخست همایش در بخش کاریکاتور هم پس از آنالیز آثار وارد شده در این بخش به اثر طراحی شده توسط مهناز یزدانی تعلق گرفت، یزدانی از استان اصفهان در این جشنواره شرکت کرده بود.

در این بخش حامد مرتضوی علوی از استان خراسان شمالی پیروز شد رتبه دوم و یلدا هاشمی نژاد از استان اردبیل هم توانست رتبه سوم را کسب کند.

بخش سوم این جشنواره که مربوط به طراحی جلد و کارت عروسی بود، هیئت داوران هیچ اثری را به عنوان برگزیده و نفرات اول تا سوم انتخاب نکرد و این بخش هیچ برگزیده ای نداشت.

در بخشی از این همایش، مسعود شریعیتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد پیغام وزیر ورزش و جوانان به این همایش را قرائت کرد.

مسعود سلطانی فر در این پیغام آورده است: برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب را در روزی که در تقویم ملی ما به نام خانواده ثبت شده است، به فال نیک می گیرم و به همه هنرمندانی که با دغدغه اجتماعی و رویکرد بهبود معضلات و مسائل جامعه در کار خلق آثار فاخر و ارزشمند هستند و جوانانی که می کوشند تا با استفاده از ابزار هنر حال این جامعه را خوب تر نمایند، درود می فرستم.

این پیغام می افزاید: خانواده و حفظ آن به عنوان نقطه کانونی تشکیل جامعه و ضامن سلامت و سعادت افراد، اگرچه همیشه مورد تأکید بزرگان دینی بوده و در سیاست های کلی نظام و راهبردهای دولت تدبیر و امید از صندلی ویژه ای برخوردار است، اما در دوران جدید که خطرات متعدد از هر سو بنیان خانواده را هدف قرار می دهد، حفظ و تحکیم این رکن اساسی، نیازمند همیاری همه بخش های جامعه اعم از نهادهای دولتی، نخبگان و روشنفکران، هنرمندان، اساتید و علما است تا به مدد یکدیگر به آنچه در چشم انداز مورد انتظار در حوزه خانواده مدنظر است، دست یابیم.

وزیر ورزش و جوانان در پیغام خود ابراز امیدواری کرد که این جشنواره و رویدادهای مشابه، از یک سو توجه بیشتر نخبگان هنری را معطوف به مسائل اجتماعی و جوانان کرده و با انعکاس آن ها در آثار تولیدشده، همراهی بیش ازپیش جامعه را در حل معضلات اجتماعی آنان از پی بیاورد و از سوی دیگر، تجربه کارآمدی پیش روی مدیران و سیاستگزاران امور نهد که برای پیشبرد برنامه ها و محقق ساختن اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و سیاست های دولت تدبیر و امید، با اعتماد به جوانان و هنرمندان از کلیشه های رایج فراتر رفته و به مدد کیمیای هنر فردای بهتری را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

منبع: تسنیم

به "نخستین همایش ملی گرافیک آب و تراب به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین همایش ملی گرافیک آب و تراب به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید