شرایط اهدای عضو در کرمانشاه مناسب نیست

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، خبرنگاران/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرایط اهدای عضو در کرمانشاه مناسب نیست و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

شرایط اهدای عضو در کرمانشاه مناسب نیست

دکتر بهمن روشنی در اولین جلسه انجمن اهدای عضو ایرانیان- شعبه کرمانشاه، اظهار کرد: هر فرد مرگ مغزی با اهدای ارگانها و نسوج خود می تواند هشت نفر را از مرگ حتمی نجات دهد و 53 نفر را از معلولیت برهاند.

وی افزود: در هر سال حدود 16 هزار نفر در کشور دچار سانحه تصادف می شوند که از این تعداد پنج تا هشت هزار نفر دچار مرگ مغزی می شوند، ولی کمتر از هزار مورد منجر به اهدای عضو می گردد.

وی گفت: تعداد افراد نیاز به پیوند عضو در کشور حدود 25 هزار نفر می باشد که از این تعداد هر روز هفت تا 10 نفر فوت می کنند.

وی گفت: آمار اهدای پیوند اعضا در کشور از سال 98 تا 99 حدود 48 درصد کاهش یافته که یکی از علل این کاهش اپیدمی کرونا می باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در استان کرمانشاه آمار اهدای عضو شرایط مناسبی ندارد، گفت: سال 98 سیزده مورد، سال 99 تنها یک مورد و در هشت ماهه امسال هم سه مورد اهدای عضو داشته ایم.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از مهمترین چالش های اهدای عضو در استان، عدم رضایت خانواده ها می باشد که باید فرهنگ سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی هدف از تشکیل انجمن اهدای عضو ایرانیان را ارتقای فرهنگ و ساختار اهدای عضو در استان، ارتقای اعضای اهدا شده و حمایت از خانواده ای اهدا کننده می باشد.

روشنی همچنین با بیان اینکه در کل کشور 13 مرکز پیوند قلب وجود دارد که هفت مرکز آن در تهران و بقیه در شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز و مشهد می باشد، گفت: در غرب کشور مرکز پیوند قلب وجود ندارد اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب درمان غرب کشور، آمادگی کامل را برای راه اندازی مرکز پیوند قلب را دارد و کلیه زیر ساخت های لازم نیز مهیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط اهدای عضو در کرمانشاه مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اهدای عضو در کرمانشاه مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید