کاهش جمعیت، فقر خانواده ها را در آینده رقم خواهد زد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس کمیسیون علمی راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاهش جمعیت سبب فقر خانواده ها در آینده خواهد شد.

کاهش جمعیت، فقر خانواده ها را در آینده رقم خواهد زد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، علی آقامحمدی ظهر امروز در همایش کشوری پیشگامان آیین محبت، اظهار کرد: دو مسئله در امر فعالیت های خیرخواهانه وجود دارد که اولین موضوع، مسئله مقابله است. در مورد فقری که به وجود آمده و یا بیماری که عارض شده مهم ترین مسئله به عنوان مقابله در این زمینه، پیشگیری است، اگر پیشگیری را مد نظر قرار ندهیم، به طور دائم با این امواج روبرو می شویم.

وی اضافه نمود: دومین مسئله این است که نباید این مسائل به صورت زنجیره ای ادامه یافته و باعث ایجاد فقر بین نسلی گردد، بلکه باید از جایی این زنجیره گسسته گردد. اصل اقدامات دولت و سمن ها با وجود برخورداری از چند ویژگی در حوزه مقابله، باید پیشگیری باشد تا در آینده زمینه انجام دادن اقدامات چندجانبه، ترکیبی و نوآورانه را فراهم کند که این مهم باعث حصول نتیجه مطلوب خواهد شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد: کاهش جمعیت یکی از مسائلی است که در آینده سبب فقر خانواده ها خواهد شد. امروز نرخ رشد جمعیت به نرخ زیر رشد جایگزینی و جانشینی رسیده است. اکنون جمعیت کشور 1.83 درصد است که تا 2.1 درصد نرم استاندارد فاصله زیادی دارد. در سال 1430 شمسی با رشد منفی و کاهنده جمعیت روبه رو خواهیم شد، به طوری که در این سال تعداد کسانی که از جهان می روند، از تعداد متولدین بیشتر خواهد شد.

آقامحمدی در رابطه با بحث جمعیت در سال های آینده، اظهار کرد: اکنون نرخ ازدواج از 850 هزار به 580 هزار رسیده و این مسئله، فرزندآوری را نیز تحت تاثیر قرار داده است که حاکی از این است که کسانی که امروز در قید حیات هستند، در سن بازنشستگی فقیر خواهند بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر تا سال 1530 شمسی به همین منوال پیش برویم، 26 درصد جمعیت کشور کسانی خواهند بود که سالمند هستند و جمعیت زیر 15 سال به شدت کم خواهد بود. جمعیت بچه ها در خانه ها نیز بسیار کم می گردد.

وی اعلام نمود: در رابطه با بحث مقابله، باید استان زنجان را پایتخت مقابله با بیماری ها قرار دهیم. همچنین در رابطه با بحث یاری کردن به بچه ها نیازمند، مسئله حفظ حیثیت اهمیت به سزایی دارد، زیرا اگر این بچه ها را یاری بگیر کنیم آن ها فقط گیرنده یک طرفه می شوند، این در حالی است که ما باید کاری کنیم که آنان نیز یاری دهنده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش جمعیت، فقر خانواده ها را در آینده رقم خواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جمعیت، فقر خانواده ها را در آینده رقم خواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید